Kontantkort eller mobilabonnement til barna?

Er du en av de som vurderer kontantkort til barna? Da bør du lese videre. Det finnes nemlig ganske mange fordeler ved å heller velge et mobilabonnement.

Under kan du lese 5 grunner til at det er smart å inkludere barna i FamiliePakka. 

Markedsdirektør i OneCall, Albert Arli forteller at de hele tiden jobber med å finne løsninger som gjør FamiliePakka mer attraktiv og skreddersydd for familiers mobilhverdag.

- Vi vet at barnefamilier har mye å sjonglere fra før, så ved å tilby et mobilabonnement med forutsigbarhet og kontroll, håper vi å kunne gjøre hverdagen litt enklere, forteller Arli.

Under kan du lese fem grunner til at FamiliePakka er et smart valg for deg med barn. 

Se hvor mye din familie kan spare! Prøv familiekalkulatoren her.

1. Barna får alltid tak i mamma og pappa

I FamiliePakka er det fri SMS/MMS og tale. Barna har alltid mulighet til å få tak i mamma eller pappa. I følge markedsdirektøren er denne tryggheten et av hovedargumentene for å velge FamiliePakka fremfor et kontantkort når barna skal ha mobil for første gang.

Mange vil nok argumentere med at det er viktig å gi barna et forhold til at kontantkortet «går tomt». Den tankegangen er basert på en forventning om at barna bruker mobilen mest til ringing og SMS - og det stemmer jo ikke lenger. Bruken har forandret seg, det er mobildata som betyr mest.

Ved heller å legge en begrensing på mobildata, vil barna lære at det «går tomt», uten at det går på bekostning av muligheten til å få tak i mamma eller pappa.

 

Trygghet: Med FamiliePakka har foreldrende alltid kontroll på barnas forbruk. 

2. Ingen månedsavgift for barn 10 år og yngre (NYHET)

OneCall fjernet månedsavgiften på 99,- for alle barn som er 10 år og yngre i FamiliePakka, det betyr at du kun betaler for mobildataen for de yngste.

Les mer om FamiliePakka og nyheten her.

Markedsdirektøren forteller at dette også vil gjøre det enklere for barn som får mobil for første gang.

- I stedet for å velge kontantkort, kan foreldrene heller legge til barnet i FamiliePakka. Da får man med alle fordelene til et abonnement, uten at det koster mer enn det gjør for et kontantkort, forteller Arli.

3. Delbar databøtte

I FamiliePakka deler alle medlemmene på en felles pot med mobildata i det som kalles databøtta. I starten av måneden fordeler «sjefen» i FamiliePakka mobildata mellom medlemmene. Men man kan selvsagt også omfordele underveis i måneden.

Friheten ved å kunne fordele mobildata akkurat som man vil, er ganske unik. Det åpner også for noen muligheter.

Har du f.eks. tenkt over hvilken verdi mobildata har, og hvordan det kan bli den nye familievalutaen? Med databøtta kan du jo få hjelp av barna til klesvask eller garasjerydding i bytte mot ekstra mobildata. Smart, ikke sant?

Les ogsåDette er barna villige til å gjøre i bytte mot mer mobildata.

4. Surfestopp

Surfestopp følger automatisk med i FamiliePakka. Barna har altså ikke mulighet til å bruke mer mobildata enn de får tildelt. Det betyr at det ikke påløper noen ekstra kostnader knyttet til overforbruk. Slik lærer barna at man ikke kan bruke mobilen fritt, men at det sier stopp etterhvert.

- Det er denne forutsigbarheten som gjør at man unngår uhyggelige overraskelser på fakturaen, sier Arli og legger til at om «sjefen» i FamiliePakka ønsker å gi barna mer mobildata, er det enkelt å overføre mer OneCall-appen eller Mine Sider.

5. Alltid kontroll og oversikt

Det er flere grunner til at OneCall-appen er genial for deg med FamiliePakka.

I tillegg til å kunne følge med på forbruket til medlemmene, kan man også legge på sperre for bruk i utland eller bruk av innholdstjenester.

Det er nok flere som har opplevd en høy mobilregning etter barna har brukt mobilen i utlandet. Er man på ferie i EU bør ikke kostandene stige noe særlig, men reiser man utenfor EU, er det godt å vite at man kan legge på en sperre.

Innholdstjenester (altså tjenester man kjøper via mobilen), er kanskje også kjent for flere. Mange har vel hørt skrekkhistorier om skyhøye mobilregninger fordi barna tulleringte spåkona, eller bestemte seg for å stemme frem favoritten i et TV-program. 

Det er også enkelt å unngå ved å legge på en sperre.

 

Markedsdriektør Albert Arli forteller at OneCall hele tiden jobber med å finne de beste mobilløsningene for familier i Norge.

Med fokus på familien

- Det er ikke bare-bare å slippe barna løs på mobilen. Derfor jobber vi hele tiden med å finne de beste løsningene for din familie.

Uansett om du er ute etter full kontroll, ny mobil til barna, eller forutsigbarhet, er OneCall er god match, avslutter markedsdirektøren.

Ser mobilene vi anbefaler barna her.