Service og reparasjon av mobiltelefon

 Bestill mobilservice for service eller reparasjon på mobiltelefon du har kjøpt hos oss.

Bestill mobilservice

 Smarttelefonforsikring

har du vært uheldig og ønsker å snakke med vår forsikringsavdeling kan de kontaktes på telefon 67 22 47 59.

Les mer om vår smarttelefonforsikring.

 

Koster det noe å få telefonen reparert?

Dekkes reparasjonen av garanti- eller reklamasjonsrett, koster det deg ingenting.
Hvis skaden ikke er dekket av garanti eller reklamasjon, vil du få et prisoverslag som må godkjennes før reparasjonen utføres.
Godkjenner du ikke prisoverslaget, betaler du bare for frakt og undersøkelse (kr 427,- pr 15.10.2018).

Hvordan sender jeg inn telefonen?

Når du registrerer serviceordre, velger du fraktseddel på e-post eller i posten.
Telefonen blir videre sendt som pakke med Posten/Bring.

Hvem reparerer telefonen?

Vi har avtale med en autorisert servicepartner som reparerer telefonen din.

Hvor lang tid tar det før jeg får tilbake telefonen min?

Det er vanskelig å si nøyaktig hvor fort det går. Mobilen din sendes til reparasjon før den fikses med eventuell bestilling av reservedeler, før den sendes tilbake.

Vanligvis tar det bare noen få virkedager fra den ankommer reparasjon, før den sendes tilbake til deg. Status på service får du fulgt fra: https://dst.telia.com (ordrenummer og passord fra din serviceutskrift.

Får jeg lånetelefon?

Skulle du trenge en lånetelefon, kan i sende deg en helt kostnadsfritt.
For å få lånetelefon, tar du kontakt med vår serviceavdeling på telefon 45 94 44 44.

Hva skjer med det som ligger lagret på telefonen?

Brukerdata som ligger på telefonen vil i de aller fleste tilfeller slettes ved en reparasjon.
Derfor anbefaler vi at du tar en backup av din telefon før den sendes inn.
Våre servicepartenere har strenge retningslinjer for håndtering av brukerdata, men vi anbefaler likevel at du sletter all brukerdata før telefonen sendes inn.

Må jeg slå av skjerm- og telefonlås?

Ja, for at tekniker skal få feilsøkt og reparert telefonen din, må skjermlås og telefonlåser som f. Eks Find My iPhone" slås av før telefonen sendes inn.