Vi fortsetter å satse på 4G-nettet...

... og begynner slukkingen av 3G-nettet

Det gjør vi for å sikre kvaliteten og øke kapasiteten i 4G nettet. Oppgraderingen gjør at vi kan fortsette å tilby de beste produktene og tjenestene til alle OneCall-kunder.

Som alltid, er det ingen bindingstid, så du kan selvsagt avslutte abonnementet om du skulle ønske det.

Ikke alle vil merke endringene, men dersom din mobil ikke støtter 4G, kan det hende du opplever forandringer. Se om din mobil vil påvirkes under.

Hvilke mobiler blir påvirket?

Har du en mobil eller ruter som er eldre enn 4-5 år, støtter den mest sannsynlig ikke 4G.
Etter slukkingen av 3G-nettet vil du ikke lenger kunne surfe uten en mobil/ruter som støtter 4G.

Ved å oppdatere til en ny 4G mobil, får du også 4G-tale som gjør at du kan ringe med forbedret oppkoblingstid og lydkvalitet

Ikke alle 4G mobiler støtter de nye frekvensene som vil tas i bruk.
Dette gjelder mobiler som er eldre en 4-5 år.

Vi anbefaler derfor å oppgradere til en nyere modell, slik at du får maksimal utbytte av det nye og forbedrede nettet.

På tid å oppgradere?

Du finner både helt nye og bittelitt brukte NestenNy-mobiler i nettbutikken vår, i tillegg til rutere. Alt kan kjøpes med DelBetaling.

Se utvalget

Se når 3G-slukkingen er planlagt der du bor

JAN-MAR

  • Hedmark (Ferdig)
  • Oppland
  • Buskerud

APR-JUN

  • Vestfold
  • Østfold
  • Telemark
  • Aust-Agder
  • Vest-Agder

JUL-SEP

  • Sør-Trøndelag
  • Nord-Trøndelag
  • Rogaland

OKT-DES

  • Hordaland
  • Sogn og Fjordane
  • Møre og Romsdal
  • Nordland
  • Troms
  • Finnmark
  • Oslo
  • Drammen
  • Akershus

Som OneCall-kunde får du selvsagt FriFart og er sikret den beste hastigheten uansett hvilket mobilabonnement du har. Det vil si at du til enhver tid får maksimal tilgjengelig hastighet når du bruker mobildata.