Innholdstjenester og spesialnumre

Eksempler på innholdstjenester:

  • Ringetoner, spill eller quiz på nettsteder og i blader
  • Nummeropplysningstjenester
  • Varekjøp med mobiltelefon (f.eks parkeringsautomater)
  • Avstemninger eller innsamlingsaksjoner, f.eks Norske Talenter eller Redd Barna

Stoppe eller begrense abonnement hos en innholdsleverandør

Send en SMS med kodeord STOPP til det aktuelle nummeret

På Mine Sider kan du sperre eller begrense spesialnummer

I samtalespesifikasjonene på Mine Sider vil tjenester fra innholdsleverandører vises som 4- og 5-sifrede numre. Forbruksoversikten gir deg også en oversikt over tjenestene du har benyttet.

Prisene på innholdstjenester bestemmes ikke av OneCall, men av innholdsleverandøren. Innholdet i våre pakkeabonnement dekker ikke disse tjenestene, da prisene på disse varierer i forhold til prisen for en vanlig tekstmelding.

Om du ønsker å begrense bruk av innholdstjenester kan du sperre for forbruk Mine Sider, hvor du legger en total sperre, eller setter et maksbeløp pr. måned.

Innholdstjenester i forbindelse med konkurranser

Mange av spørsmålene vi får om innholdstjenester dreier seg om konkurranser fra annonser der kan man vinne pengepremier eller andre goder. I disse konkurransene registrerer man telefonnummeret sitt, godtar vilkår, og får så en PIN-kode på SMS. Etter dette er tjenesten i gang.

Det er alltid viktig å sette seg inn i vilkårene for konkurransen før du starter, spesielt hvordan du starter og avslutter tjenesten.

I disse konkurransene er det SMSene du mottar som koster, og ikke SMSene du sender. Siden konkurransene løper frem til du selv avslutter det, så vil du fortsatt bli belastet, selv om du velger du å ikke svare på SMSene du mottar.

Flere spørsmål om innholdstjenester

Mest sannsynlig ikke. Vi utfører kontroller på innholdsleverandørene for å forsikre oss om at de følger gjeldende lover og regler for å opplyse om:

  • Vilkår for tjenesten
  • Hvordan man melder seg inn og ut av tjenesten
  • Tjenester med aldersgrense

Tjenestene må man melde seg opp til selv, og man godtar vilkår ved innmelding. Hvis du allikevel mener at du ikke har bestilt tjenesten eller blitt opplyst om pris eller vilkår, så ta kontakt med OneCall kundeservice eller den aktuelle innholdsleverandøren.

Innholdstjenester driftes og leveres av egne firmaer. OneCall mottar kun informasjon fra leverandørene om at mobilnummer XX skal belastes med kr XX for tjenester mottatt på dato XX klokka XX.

Klager og henvendelser om innholdstjenester kan rettes til OneCall, som tar saken videre med innholdsleverandøren. Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det.

Mer fra mest aktuelle svar

Fakturabeløpet kan være høyere enn månedsavgiften

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Anrop til spesielle nummer, f.eks taxisentraler eller banker
  • Innholdstjenester, f.eks ringetoner eller SMS-avstemninger
  • Bruk i utlandet eller på ferger

Mine Sider kan du se detaljert informasjon om forbruket ditt, en oversikt over alle fakturaene dine, i tillegg til fakturaspesifikasjoner.

Bestille SIM-kort

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider.

Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, Shell 7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (2-4 virkedager).

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses til å passe alle telefoner.
Adapter for nanosim, microsim og vanlig SIM-kort

SIM-kortet kan tilpasses i størrelse slik at det passer i alle mobiltelefoner.

Alle SIM-kortene kortene støtter BankID på mobilen, men det er kun mulig å ha én aktiv BankID tilknyttet nummeret.

Nytt SIM-kort koster kr. 129,-

Flere spørsmål

Abonnement