Slik låser du opp en telefon med operatørlås

Feilmeldinger på en telefon med operatørlås

En telefon med operatørlås viser feilmelding når du slår på mobilen med SIM-kortet i, f.eks:

  • "SIM-kort begrenset"
  • "Tast begrensingskode"
  • "Ugyldig SIM-kort"

Sjekk at det ikke er noe feil med SIM-kortet ditt

Sett inn SIM-kortet ditt i en telefon til som allerede bruker et mobilabonnement fra OneCall. Hvis dette fungerer er det ingenting feil med SIM-kortet.

For å fjerne operatørlåsen

Hvor kjøpte du mobiltelefonen? Følg lenkene under eller ta kontakt på telefon, og telefonen din vil være klar til bruk i løpet av kort tid.

Trenger du fortsatt hjelp?

Ha mobiltelefonen din og OneCall SIM-kortet klart, og kontakt kundeservice.

Står det "Ingen Tjeneste" eller "Ugyldig SIM-kort" på iPhonen din? Slik løser du det.

Sjekk om iPhonen er operatørlåst

Klikk deg inn på: InnstillingerGenereltOmOperatør og se hva som står oppført her.

  • "Carrier": iPhonen har ikke operatørlås. Du trenger kun å synkronisere telefonen.
  • "Telenor", "Telia" eller lignende: telefonen din er låst til denne operatøren.
For å låse opp

Ta kontakt med din tidligere operatør og følg videre instruksjoner.

  • iPhone fra Telenor (tlf. 09000)
  • iPhone fra Telia (tlf. 05050)
  • Er telefonen fra en annen leverandør? Kontakt kundeservice til leverandøren direkte for å låse opp iPhonen.

Etter at telefonen er låst opp kan du gjenopprette telefonen, og da er den klar til bruk.

Gjenopprette eller synkronisere iPhone

Følg veiledning på apple.no for å synkronisere eller gjenopprette telefonen din.

Mer fra mest aktuelle svar

Fakturabeløpet kan være høyere enn månedsavgiften

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Anrop til spesielle nummer, f.eks taxisentraler eller banker
  • Innholdstjenester, f.eks ringetoner eller SMS-avstemninger
  • Bruk i utlandet eller på ferger

Mine Sider kan du se detaljert informasjon om forbruket ditt, en oversikt over alle fakturaene dine, i tillegg til fakturaspesifikasjoner.

Bestille SIM-kort

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider.

Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, Shell 7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (2-4 virkedager).

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses til å passe alle telefoner.
Adapter for nanosim, microsim og vanlig SIM-kort

SIM-kortet kan tilpasses i størrelse slik at det passer i alle mobiltelefoner.

Alle SIM-kortene kortene støtter BankID på mobilen, men det er kun mulig å ha én aktiv BankID tilknyttet nummeret.

Nytt SIM-kort koster kr. 129,-

Flere spørsmål