OneCall vinnere av Norsk Innovasjonsindeks 2019

OneCall er kåret til en av vinnerne av Norsk Innovasjonsindeks 2019. Den anerkjente indeksen gir svar på hvilke selskaper som er best på innovasjonsevne, slik kundene opplever det.

 ­­­­­­­­­– Vi er veldig stolte over å vinne denne prisen! Det er en tydelig bekreftelse på at norske mobilkunder verdsetter måten vi driver innovasjon på. Ambisjonen med vårt innovasjonsarbeid er å utgjøre en forskjell for kundene våre, og bekreftelse på at det fungerer ser vi tydelig gjennom et stort tilfang av nye kunder samt høy lojalitet blant våre eksisterende kunder, sier fungerende OneCall-sjef, Frode Elverum. 

Fungerende OneCall-sjef Frode Elverum og Salgs- og Markedsdirektør Albert Arli.

Fungerende OneCall-sjef Frode Elverum og Salgs- og Markedsdirektør Albert Arli.

Best i bransjen på innovasjon

I innovasjonsindeksen for 2019 havner OneCall på en sterk tredjeplass, i tøff konkurranse med globale og kjente merkevarer som IKEA, Toyota og Zalando. OneCall er med tredjeplassen best i telekombransjen på opplevd innovasjon. En høy score, slik OneCall har fått, betyr at kundene oppfatter selskapet som en markedsdriver og såkalt «game changer» i sitt markedstilbud. 

– I OneCall jobber vi systematisk og målrettet med innovasjon. Vi har lykkes når vi evner å tilby våre kunder attraktive produkter som passer den enkelte kunde og hans eller hennes lommebok og livssituasjon bedre enn hva de kan finne hos andre mobiltilbydere. Eksempler er «FamiliePakka», Norges mest fleksible familieabonnement, og «NestenNy», hvor vi selger pent brukte mobiler med to års garanti, sier Elverum. 

Kundene i førersetet

Med sterke plasseringer og seiere i blant annet NHHs Innovasjonsindeks, Norsk Kundebarometer og EPSI undersøkelsen lurer mange på, hva er hemmeligheten bak?

- Det vil vi selvsagt ikke avsløre, sier Salgs- og Markedsdirektør Albert Arli med et smil. Neida, sannheten er ganske enkel. Vi setter kundene først og jobber hver eneste dag, på tvers av organisasjonen med å sikre kundene våre de beste produktene og den beste kundeopplevelsen i bransjen. Dette er enkelt å si for mange, men det krever at hele organisasjonen jobber på lag, hver eneste dag.

I rekken av nyvinninger de siste årene er Norges eneste dedikerte mobilabonnement for hele familien FamiliePakka, markedets aller smarteste betalingsløsning DelBetaling og ikke minst muligheten til å kjøpe bittelitt brukte mobiltelefoner til lavere pris gjennom NestenNy noen av nyhetene som stikker seg ut.

- Samtlige av disse innovasjonene har en ting til felles, nemlig kunden i fokus. Vi tar tak i reelle kundeutfordringer, og angriper de med en forståelse for hva kundene faktisk er opptatt av fremfor hva som er viktig for oss som selskap. Kanskje noe av hemmeligheten ligger der, legger Elverum til.

Les også: Derfor har vi Norges mest fornøyde mobilkunder

Norsk Innovasjonsindeks 2019

Norsk Innovasjonsindeks ved Norges Handelshøyskole er verdens første og eneste kundebaserte rangering av innovative selskaper. Et nasjonalt representativt utvalg kunder blir spurt hvert kvartal om å vurdere selskapenes innovasjonsevne, deres attraktivitet i forhold til konkurrentene og kundenes lojalitet overfor selskapene. Indeksen dekker omlag 10.000 norske forbrukere av 80 selskaper i 20 bransjer, og gjennomføres for fjerde gang i år.  

Kilder: Norsk Innovasjonsindeks

Les flere artikler

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Åpningstider helligdager mai/juni 2020:
17. mai, 21. mai, 31. mai: Stengt
1. juni: 10:00 - 16:00

Åpent

Chat med et menneske

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)