BankID på mobilen

Glem kodebrikken. Med BankID på mobilen kan du bruke mobiltelefonen din i stedet for kodebrikken når du logger inn i nettbanken eller betaler på nett. Tjenesten er kostnadsfri.

Bestill

Bruker du et OneCall SIM-kort som du har fått etter juli 2014? I så fall kan du aktivere BankID på mobilen i banken din uten å bestille et nytt SIM-kort.

Bestille et SIM-kort for å bruke med BankID på mobilen
  • Logg inn og bestill nytt SIM-kort på Mine Sider
  • Eller: logg inn i nettbanken din og bestill BankID på mobil. Følg veiledningen som kommer på SMS.
Aktivere BankID på mobilen
  • 1.Logg inn i nettbanken med BankID-kodebrikke
  • 2.Aktiver BankID på mobilen og lag din personlige kode
  • 3.Ferdig! BankID på mobilen er nå klar til bruk

Usikker på om du kan bruke BankID på mobilen?

Om du allerede er kunde hos OneCall, så sjekk med banken din om de tilbyr BankID på mobilen.

Bruker du allerede BankID på mobilen, og trenger et nytt SIM-kort?

BankID på mobilen er knyttet til SIM-kortet i telefonen din. Bytter du SIM-kort, må du også aktivere tjenesten på nytt i nettbanken din.

Har du tidligere brukt BankID på mobilen da du byttet til OneCall?

Om du allerede har et BankID SIM-kort fra en annen operatør, må du bestille og aktivere et nytt BankID SIM-kort hos OneCall og banken din.

Flere tjenester

Noen trenger ekstra data, andre et SIM-kort ekstra. Her finner du alt du trenger for å tilpasse abonnementet dine egne behov.