Har du ringt til spesialnumre?
Dette er kan være numre med 3, 4 og 5 siffer eller som starter med 8xx xx xxx. Eksempler her er Taxi, bank, teletorg og underholdningstjenester.
Les mer om Teletorg her
Har du brukt telefonen til å betale andre tjenester?
For eksempel om du har gitt til veldedige formål, betalt parkering eller liknende?
Har du kjøpt andre tjenester fra oss?
Det kan være forsikring, datapakker, trådløst nett, ekstra SIM-kort m.m.
Har du vært i utlandet eller på ferger?
Om du har brukt telefonen i eller til land utenfor eller EU/EØS, er det egne priser som gjelder. Det samme gjelder mobilbruk på ferger.
Er du ny kunde?
Du får etterhvert faktura for en måned av gangen. Men i den første fakturaen du får fra oss betaler du både for den måneden du ble kunde, og for måneden etter. Den første måneden betaler du såklart bare fra da SIM-kortet ditt ble aktivert, det ser sånn ut:
- Ble SIM aktivert dag 1-10 betaler du full månedsavgift + avgift for neste måned.
- Ble SIM aktivert dag 11-20 betaler du 2/3 månedsavgift + avgift for neste måned.
- Ble SIM aktivert dag 21-siste betaler du 1/3 månedsavgift + avgift for neste måned.
Har du brukt mer data enn det du har inkludert i mobilabonnementet ditt?
Da går nemlig taksameteret fort. Du kan til enhver tid følge med på forbruket ditt av mobildata på Mine Sider, eller i appen vår, One. Når du ser du er i ferd med å gå over inkludert data, kan det lønne seg å kjøpe en ekstra datapakke. Bruker du stadig mer data enn det du har inkludert kan du vurdere å oppgradere datamengden i abonnementet ditt.
- Datapakker kjøper du her
- Oppdatert oversikt over forbruk får du her
- Last ned OneCall-appen
- Last ned OneCall-appen for full oversikt og kjøp av ekstra mobildata