Slik fungerer MobilPant
Se hva din mobil er verdt
Svar på noen enkle spørsmål om tilstanden på mobilen du vil pante, og få en estimert verdi.
Velg ny mobil, få rabatt med en gang
Velg din nye mobil, legg den i handlekurven og få din nye pris med MobilPant-rabatten.
Få ny mobil, send inn din gamle
Når du mottar din nye mobil, får du også en panteeske. Legg mobilen du vil pante i esken og send tilbake til oss - selvsagt uten kostnad!
Endelig lanserer vi MobilPant
Når du kjøper ny mobil, er det ikke alltid man har en plan for hva man skal gjøre med den gamle. Blir den kanskje liggende i en skuff? Nå har vi et nytt alternativ til deg, nemlig MobilPant.
Det betyr at du kan få rabatt på den nye mobilen du kjøper ved å sende inn din gamle mobil til oss. Genialt for deg, og for miljøet.
Du registrerer din MobilPant når du kjøper en ny mobil i nettbutikken vår.
Bra for deg - bra for miljøet
Når du leverer inn din gamle mobiltelefon, skal vi passe på at den blir håndtert på en god måte, uansett om den gjenbrukes eller gjenvinnes.
Alle mobiltelefoner som gjenvinnes vil selvsagt håndteres på en forsvarlig måte. For som vi vet, inneholder mobilene våre miljø – og helseskadelige stoffer som ikke må komme på avveie.
Med MobilPant kan du være sikker på at din gamle mobil får den mest miljøvennlige og bærekraftige behandlingen.
Vanlige spørsmål om MobilPant
Du kan sjekke verdien på telefonen din her. Verdien blir satt ut i fra merke, modell, alder og hvilken tilstand den er.
Vi skjønner at det kan være vanskelig å vurdere telefonen, så lenge du gjør så godt du kan er det i de fleste tilfeller godt nok.
Vi vurderer telefonen din på samme måte som deg når vi får den, om telefonen din er mer verdt vil vi tilbakebetale overskytende ved å gjøre en innbetaling på din månedlige faktura.
Dersom OneCall vurderer telefonen til en lavere verdi enn det som ble gjort av deg før du sendte inn telefonen, har du rett til å avslå ny pris. Dette må gjøres innen 3 dager. Om du avslår ny pris vil vi returnere telefonen til deg, og kreve inn rabatten. Om du godtar ny pris, eller ikke svarer, vil vi etterfakturere deg differansen.
Ved kontantkjøp vil vi etterfakturere deg på din Mobilfaktura og ved DelBetaling vil vi øke DelBetaling-avtalen tilsvarende den rabatten/differansen du fikk.
Nei, du kan kun pante en mobil pr handlekurv. Du kan kun ha en aktive MobilPant bestilling per person.
Rabatten som du får fra MobilPanten din må brukes på å kjøpe en ny, eller NestenNy, mobiltelefon i nettbutikken vår.
Pass på at du har fulgt alle stegene for å klargjøre telefonen din. Skru deretter av mobilen og legg den i papplommen som følger med i returesken.
Legg papplommen med mobilen i esken og lukk. Pass på å lukke med klaffen i esken, slik at den blir helt lukket.
Sett på det røde klistremerket for å forsegle esken. Merk: ikke sett klistremerket over returetiketten og strekkoden.
Deksel, lader og ørepropper beholder du selvfølgelig selv. Lever esken med mobiltelefonen til leveringsted for PostNord. Finn ditt nærmeste leveringsted for PostNord
Få med kvittering på at pakken er levert.
På mine sider kan du spore pakken din, og følge hele prosessen. Det tar vanligvis ca 3-7 dager fra du har sendt den gamle mobilen din til vi har vurdert den. Du vil få et varsel på SMS så fort den er vurdert.
Dersom vi ikke mottar mobilpanten din innen 14 dager fra du hentet den nye mobilen din, vil panten bli kansellert.
Om du har valgt å betale med DelBetaling, vil avtalen din først bli igangsatt når vi har vurdert den gamle telefonen din.
Hvis vi vurderer telefonens verdi til å være lavere enn estimert verdi har du mulighet til å avslå den nye prisen og få telefonen tilbake.
Om du avslår ny pris vil vi returnere telefonen til deg, og kreve inn rabatten ved å øke DelBetaling-avtalen din tilsvarende den rabatten du fikk.
Om du godtar ny pris, eller ikke svarer, vil vi etterfakturere deg differansen ved øke DelBetaling-avtalen tilsvarende differansen.
Mer info på kundeservice-sidene