Mobilpant

MobilPant på 1-2-3

  1. Skriv inn mobilens IMEI-nummer
  2. Svar på 5 spørsmål
  3. Få en verdivurdering/estimert verdi.
  4. Finn en ny, eller NestenNy telefon, og bruk MobilPanten som rabatt.

Bestilling

Du kan sjekke verdien på telefonen din her. Verdien blir satt ut i fra merke, modell, alder og hvilken tilstand den er. 

Fra telefonen du skal pante kan du ringe *#06#, eller så kan du:

iPhone: Innstillinger > Generelt > Om > IMEI 

Android: Innstillinger > Om telefonen > IMEI

Det er også mulig å lese av IMEI-nummeret på SIM-skuffen på en del eldre mobiler, evnt på et klistremerke på telefonen.

IMEI-nummeret kan også stå med liten tekst bak på telefonen.

Husk at du ikke trenger å ha SIM kort i mobilen for å få fram IMEI-nummeret.

Om telefonen din er pantet før eller meldt stjålet vil ikke IMEI-nummeret være mulig å bruke igjen.

Ta kontakt med vår kundeservice så finner vi en løsning.

Det er ikke alle telefoner som øker i verdi på alle de fem spørsmålene selv om du svarer ja på alle.

Dette er fordi noe som er svært dyrt å reparere på en modell, kan være veldig billig på en annen, og derfor har det ikke så stor innvirkning på verdien.

Vi skjønner at det kan være vanskelig å vurdere telefonen, så lenge du gjør så godt du kan er det i de fleste tilfeller godt nok.

Vi vurderer telefonen din på samme måte som deg når vi får den, om telefonen din er mer verdt vil vi tilbakebetale overskytende ved å gjøre en innbetaling på din månedlige faktura.

Dersom OneCall vurderer telefonen til en lavere verdi enn det som ble gjort av deg før du sendte inn telefonen, har du rett til å avslå ny pris. Dette må gjøres innen 3 dager. Om du avslår ny pris vil vi returnere telefonen til deg, og kreve inn rabatten. Om du godtar ny pris, eller ikke svarer, vil vi etterfakturere deg differansen.

Ved kontantkjøp vil vi etterfakturere deg på din Mobilfaktura og ved DelBetaling vil vi øke DelBetaling-avtalen tilsvarende den rabatten/differansen du fikk.

Rabatten som du får fra MobilPanten din må brukes på å kjøpe en ny, eller NestenNy, mobiltelefon i nettbutikken vår.

Nei, du kan kun pante en mobil pr handlekurv.

Når du skal sende inn MobilPant

Pass på at du har fulgt alle stegene for å klargjøre telefonen din. Skru deretter av mobilen og legg den i papplommen som følger med i returesken.

Legg papplommen med mobilen i esken og lukk. Pass på å lukke med klaffen i esken, slik at den blir helt lukket.

Sett på det røde klistremerket for å forsegle esken. Merk: ikke sett klistremerket over returetiketten og strekkoden.

Deksel, lader og ørepropper beholder du selvfølgelig selv. Lever esken med mobiltelefonen til et postkontor eller post i butikk.

Få med kvittering på at pakken er levert.

PS. Vi anbefaler ikke å sende pakken fra en rød postkasse. Da får du ikke kvittering, det fører ofte til lengre behandlingstid og i verste fall tap av pakken.

Om det ikke var med retureske må du kontakte vår kundeservice så vi kan sende deg en ny.

Om Finn iPhone ikke er skrudd av, er telefonen fortsatt låst til deg. Vi kan derfor ikke selge den videre, og den vil ikke være verdt noe.

Vi vil da sende telefonen tilbake til deg og kreve inn rabatten som du fikk

På mine sider kan du spore pakken din, og følge hele prosessen. Det tar vanligvis ca 3-7 dager fra du har sendt den gamle mobilen din til vi har vurdert den. 

Du vil få et varsel på SMS så fort den er vurdert.

Om du ikke har sendt inn MobilPanten innen fristen, må du dessverre tilbakebetale rabatten du fikk på den nye telefonen. 

Har du valgt å betale den nye telefonen din med DelBetaling øker vi DelBetaling-avtalen din tilsvarende det du fikk i rabatt, og har du betalt kontant vil du få differansen på neste måneds mobilfaktura.

Har du sendte MobilPanten til oss etter fristen vil vi returnere mobilen til deg.

Vurdering av din MobilPant

På mine sider kan du spore pakken din, og følge hele prosessen.

Det tar vanligvis ca 3-7 dager fra du har sendt den gamle mobilen din til vi har vurdert den. 

Vi vurderer telefonen din på akkurat samme måte som deg når vi får den, ved å gå igjennom de samme 5 spørsmålene som du svarte på.

Du vil få et varsel på SMS så fort den er vurdert.

Verdien du får når du registrerer en MobilPant er kun et estimat, hvis mobilen du leverer inn er i dårligere stand enn du har beskrevet vil det påvirke verdien på telefonen din.

Om du har avslått den nye prisen på mobilen innen fristen, vil vi sende deg mobilen i retur.

Du kan følge pakken din på på mine sider under Mobil-fanen.

Hvis vi vurderer telefonens verdi til å være lavere enn estimert verdi har du mulighet til å avslå den nye prisen og få telefonen tilbake.

Om telefonen din er mer verdt vil vi tilbakebetale overskytende ved å gjøre en innbetaling på din månedlige faktura.

Andre spørsmål

Om du har fått en verdikupong til nettbutikken vil du kunne bruke denne som rabatt neste gang du kjøper en mobiltelefon hos oss. Verdikupongen er gyldig i 1 år og legger seg automatisk i handlekurven når du logger inn. Du må være kunde for å benytte deg av verdikupongen.

Nei dessverre, salget av din gamle telefon er bindende. Det er kun i tilfelle der telefonens faktiske verdi er mindre enn estimert verdi, at du har mulighet til å avslå den nye prisen og få telefonen tilbake.

Om telefonen er verdt mindre vil du måtte tilbakebetale mellomlegget. Har du valgt å betale den nye telefonen din med DelBetaling øker vi DelBetaling-avtalen din med differansen, og har du betalt kontant vil du få differansen på neste måneds mobilfaktura.

Om telefonen du sendte oss er verdt mindre enn du estimerte vil du måtte tilbakebetale mellomlegget.

Har du betalt kontant vil du få differansen på neste måneds mobilfaktura.

Om du har valgt å betale med DelBetaling, vil avtalen din først bli igangsatt når vi har vurdert den gamle telefonen din.

Hvis vi vurderer telefonens verdi til å være lavere enn estimert verdi har du mulighet til å avslå den nye prisen og få telefonen tilbake.

Om du avslår ny pris vil vi returnere telefonen til deg, og kreve inn rabatten ved å øke DelBetaling-avtalen din tilsvarende den rabatten du fikk. 

Om du godtar ny pris, eller ikke svarer, vil vi etterfakturere deg differansen ved øke DelBetaling-avtalen tilsvarende differansen.

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)