Innholdstjenester og spesialnummer

Ofte stilte spørsmål

  • Spill, quiz og konkurranser på nettsteder og i blader.
  • Nummeropplysningstjenester.
  • Varekjøp med mobiltelefon (f.eks parkeringsautomater).
  • Avstemninger eller innsamlingsaksjoner, f.eks Norske Talenter eller Redd Barna.

Send en SMS med kodeord STOPP til det aktuelle nummeret.
Om du ønsker å begrense bruk av innholdstjenester kan du sperre for innholdstjenester på Mine Sider.
Du kan sette en total sperre, eller et maksbeløp pr. måned.

Hvis du er usikker på hva du betaler for kan et godt tips være å sjekke meldinger på telefonen din.
Du bør ha mottatt en SMS med bekreftelse på kjøp av varen/tjenesten.

Strex distribuerer varekjøp, innholdstjenester og generelt kjøp med mobil.
Du kan også logge deg inn på Strex.no og sjekke alle dine transaksjoner. 
Her vil du finne en oversikt over dine kjøp.

Du kan også ta kontakt med oss hvis du ønsker hjelp til å kontakte en leverandør av innholdstjenester, eller hvis du ønsker å klage på en tjeneste.

Om du ønsker å begrense bruk av innholdstjenester kan du sperre for forbruk Mine Sider. Du kan sette en total sperre, eller et maksbeløp pr. måned.

  • Tjenestene må man melde seg opp til selv, og man godtar vilkår ved innmelding.
  • Ta kontakt dersom du mener at du ikke har bestilt tjenesten eller blitt opplyst om pris eller vilkår.
  • Du kan enten ta kontakt med OneCall kundeservice eller den aktuelle innholdsleverandøren.

Innholdstjenester driftes og leveres av egne firmaer.
Gå inn på www.strex.no og logg deg inn med ditt mobilnummer for mer informasjon om belastningen.
Her finner du også kontakt informasjon til de forskjellige leverandørene. 

Du kan kontakte den aktuelle leverandøren direkte.

Klager og henvendelser om innholdstjenester kan rettes til OneCall, som tar saken videre med innholdsleverandøren.

Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det.

Enkelte innholdstjenester er ment for voksne. For å hindre at barn får tilsendt uegnet innhold, er det viktig at riktig bruker av abonnementet er registrert.

Du kan opprette en sperre her

Ta kontakt med oss hvis du er usikker på om riktig bruker er registrert på abonnementet.

Kundeservice-chat UNO-chat