Innholdstjenester og spesialnummer

Eksempler på innholdstjenester:

  • Ringetoner, spill eller quiz på nettsteder og i blader.
  • Nummeropplysningstjenester.
  • Varekjøp med mobiltelefon (f.eks parkeringsautomater).
  • Avstemninger eller innsamlingsaksjoner, f.eks Norske Talenter eller Redd Barna.

Stoppe eller begrense abonnement hos en innholdsleverandør

Send en SMS med kodeord STOPP til det aktuelle nummeret

På Mine Sider kan du sperre eller begrense spesialnummer

I samtalespesifikasjonene på Mine Sider vil tjenester fra innholdsleverandører vises som
4- og 5-sifrede numre. Forbruksoversikten gir deg også en oversikt over tjenestene du har benyttet.

Prisene på innholdstjenester bestemmes ikke av OneCall, men av innholdsleverandøren. Innholdet i våre pakkeabonnement dekker ikke disse tjenestene, da prisene på disse varierer i forhold til prisen for en vanlig tekstmelding.

Om du ønsker å begrense bruk av innholdstjenester kan du sperre for forbruk Mine Sider. Du kan sette en total sperre, eller et maksbeløp pr. måned.

SMS-kvittering
Leveringsrapport eller SMS-kvittering er en type tjeneste du selv styrer fra mobilen din.
Du mottar kvittering/rapport på SMS bekrefter at en SMS er kommet frem til mottaker. 
Denne tjenesten kan skrus av eller på via innstillingene på din mobil. 

SMS-kvittering koster 0,33 kr per stykk.

Innholdstjenester i forbindelse med konkurranser

Mange av spørsmålene vi får om innholdstjenester dreier seg om konkurranser. Det er gjerne fra annonser der kan man vinne pengepremier eller andre goder. I disse konkurransene registrerer man telefonnummeret sitt, godtar vilkår, og får så en PIN-kode på SMS. Etter dette er tjenesten i gang.

Det er alltid viktig å sette seg inn i vilkårene for konkurransen før du starter, spesielt hvordan du starter og avslutter tjenesten.

I disse konkurransene er det SMSene du mottar som koster, og ikke SMSene du sender. Konkurransene løper frem til du selv avslutter det. Du blir derfor fortsatt bli belastet, selv om du ikke svarer på SMSene du mottar.

Flere spørsmål om innholdstjenester

Mest sannsynlig ikke. Vi utfører kontroller på innholdsleverandørene for å påse at de følger gjeldende lover og regler for å opplyse om:

  • Vilkår for tjenesten.
  • Hvordan man melder seg inn og ut av tjenesten.
  • Tjenester med aldersgrense.

Tjenestene må man melde seg opp til selv, og man godtar vilkår ved innmelding. Ta kontakt dersom du mener at du ikke har bestilt tjenesten eller blitt opplyst om pris eller vilkår. Du kan enten ta kontakt med OneCall kundeservice eller den aktuelle innholdsleverandøren.

Innholdstjenester driftes og leveres av egne firmaer. OneCall mottar kun informasjon fra leverandørene.
F. eks: Mobilnummer XX skal belastes med kr XX for tjenester mottatt på dato XX klokka XX.

Klager og henvendelser om innholdstjenester kan rettes til OneCall, som tar saken videre med innholdsleverandøren. Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det.

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Uno hjelper deg!

Bruk chatboten vår for svar med en gang. Han kan svare på det meste.

Kundeservice chat

Kundeservice chat

  • Mandag til fredag: 08:00 - 20:00
  • Lørdag: 10:00 - 15:30
  • Søndag: Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)