Smartklokke til barn med abonnement

Nå lanserer vi Xplora smartklokke til barn med OneCall-abonnement. Mobilklokka gjør det mulig å kommunisere med barna uten at de trenger en mobil. Klokka har en ringefunksjon og chat, så dere kan holde kontakten i hverdagen. Og med GPS-muligheten kan barna bli enda mer selvstendige i trygge rammer.

Med klokka følger vårt helt nye BarneKlokka-abonnement. Med det får du alt du trenger for at barnets Xplora-klokke fungerer som den skal, for kun 129,- pr mnd. Det betyr at du faktisk kan få klokke med abonnement fra kun 182 kr/mnd. med vår rentefrie DelBetaling. Du kan velge mellom to ulike Xplora-modeller i nettbutikken; Xplora X6Play og Xplora XGO3.

Se klokkene her

GPS klokke for barn som er trygg å bruke

Når dere bestiller klokka og abonnementet, trenger vi ingen informasjon om barnet, og foreldrene bestemmer selv hvilke telefonnummer som kan kontakte barnets klokke.

Du administrer bruken og legger inn eventuelle begrensninger i Xplora foreldre-appen selv. Med GPS-funksjonen kan du også legge inn "trygge soner" hvor barnet kan bevege seg, hvis man ønsker det. Dersom barnet beveger seg utenfor sonen, vil appen varsle foreldrene.

Les mer om mobilklokka i nettbutikken.

Hvordan komme i gang?

  1. Bestill

    Kjøp Xplora med abonnement i nettbutikken. Velg rentefri DelBetaling, eller betal alt med en gang.

  2. Motta pakken

    Når du mottar din nye Xplora, vil klokka allerede ha et ferdig installert SIM-kort, så den er klar til bruk!

  3. Ta i bruk

    Last ned Xplora-appen på foreldrenes mobil for å sette opp klokka og legge inn eventuelle begrensninger.

Har du spørsmål om BarneKlokka?

Først velger du hvilken klokke du vil ha i nettbutikken. Logg deretter inn og bestill et BarneKlokka-abonnement. Til slutt velger du betalingsmåte og bekrefter kjøp av klokka og abonnementet.

Ønsker du å kjøpe flere klokker? Vi jobber for at dette skal bli enda enklere, men foreløpig må du gå gjennom kjøpsløpet for hver Xplora-klokke du kjøper. Dette er fordi vi må knytte et BarneKlokka-abonnement til hver enkelt klokke.

Når du kjøper Xplora med abonnement hos OneCall får du basistilgang til Xploras app uten ekstra kostnad.

Etter at du har mottatt klokka, lastes Xplora-appen ned på foreldrenes mobil. Følg instruksjonene for å sette opp klokken og gjøre den klar til bruk.

Foreldrene bestemmer selv hvilke telefonnummer som kan ringe til og fra mobilklokka. Med GPS-funksjonen kan du også legge inn "trygge soner" hvor barnet kan bevege seg, hvis man ønsker det. Dersom barnet beveger seg utenfor sonen, vil appen varsle foreldrene.

Mobilklokker for barn trenger tilgang til mobilnettet for at du skal kunne ringe og sende SMS til klokken og for å sende GPS-informasjon. På samme måte som for en mobiltelefon trenger du da et SIM-kort og et abonnement til en mobiloperatør for tilgang til mobilnettet.

Ja, klokka har et ferdig installert SIM-kort. Og telefonnummeret til klokken vil stå i bekreftelses-e-posten på bestillingen av abonnementet. Nummeret er også i Xplora-appen når mobilklokken er lagt til der.

Nei, det trenger du ikke. Det holder med navnet til en forelder eller foresatt når du bestiller abonnementet.

Har du kjøpt klokke hos andre enn OneCall, må du ta kontakt med Xplora for å tegne abonnement. Hvis du har kjøpt klokka hos oss, kan du ta kontakt med vår kundeservice her.

Du kan velge DelBetaling over 12, 24 eller 36 måneder (helt uten renter og gebyrer), eller du betale alt med an gang. Det er helt opp til deg!

Kundeservice-chat UNO-chat