Steg 1: finn ut hvem som eier mobilnummeret ditt
Før du kan gjennomføre et eierskifte må du vite hvem som eier mobilnummeret. Nummeret kan eies av andre, f.eks fordi:
- Abonnementet betales av jobben din
- Du er medlem i en familie- eller venneløsning hos nåværende operatør, og andre betaler ditt abonnement
Usikker på hvem som eier nummeret? Se på mobilregningen. Den som betaler mobilregningen er som regel den som eier nummeret.
Steg 2: Velg det som er aktuelt for deg
Jeg skal bli kunde, nummeret eies av en annen person
Dersom en annen privatperson eier mobilnummeret per i dag, kan du gjennomføre et eierskifte på Mine Sider. Her fyller du ut informasjon om personen som eier nummeret, slik at vi kan forsøke en ny overføring av telefonnummeret. Eierskifte på Mine Sider
Jeg skal bli kunde, nummeret eies av en bedrift/organisasjon
Er nummeret ditt registrert som et bedriftsabonnement hos din nåværende operatør? Da kan du fylle ut og sende oss et eierskifteskjema (PDF) slik at vi kan overføre telefonnummeret ditt.
Skjemaet må signeres, og kan sendes til oss på post, fax eller e-post (som et scannet dokument). Så fort skjemaet er mottatt og behandlet kan vi fortsette bestillingen din.
Merk: Skjemaet må signeres av den personen i bedriften som har signaturrett, dette trenger ikke nødvendigvis være din nærmeste leder. Sjekk www.brreg.no at rett person signerer, slik at vi kan gjennomføre eierskifte så raskt som mulig.
Behandling av skriftlig eierskifteskjema varierer fra 4-7 virkedager.
Jeg er allerede kunde, og skal overlate abonnementet mitt til en annen
Du kan endre eier av mobilabonnementet ditt ved å logge deg inn på Mine Sider.