Fakturaspørsmål

Du kan se dine fakturaer på Mine Sider.

Betale med Vipps?

Nå kan du betale fakturaen med Vipps

Gå inn på Min profil i Vipps ved å trykke på profilbildet/navnet ditt. Aktiver Vipps faktura under "Motta regninger" i Vipps.

Når dette er gjort vil fremtidige fakturaer fra OneCall komme rett i Vipps-appen.

NB! Har du AvtaleGiro fra før vil denne fortsatt gjelde, selv om du har aktivert Motta regninger i Vipps.

Betale med Avtalegiro?

Med AvtaleGiro trekkes fakturabeløpet automatisk fra kontoen din ved forfall.

Når du betaler fakturaen din i nettbanken kan du velge å opprette AvtaleGiro. Du får beskjed når avtalen trer i kraft, etter dette blir fakturaene automatisk belastet.

Motta faktura på e-post eller brev?

Du kan velge om du vil ha fakturaen på e-post (gratis), eller i posten (59,- per faktura).

Betale med eFaktura?

Med eFaktura får du fakturaen din rett i nettbanken. Godkjenn betalingen uten å måtte taste inn KID, beløp og kontonummer.

I nettbanken din har du mulighet til å automatisk godta eFaktura når du betaler en faktura fra OneCall. Du kan også legge til manuelt ved å finne eFaktura-tjenesten i nettbanken din for å velge eFaktura som digitalt førstevalg for faktura.

Få alt på én felles faktura?

Betaler du regninger for flere OneCall-kunder samtidig? Nå kan du samle alle fakturaene på en faktura. Betaler du for noen i familien din, ta kontakt med oss.

Er fakturaen høyere enn forventet?

Inkasso

Fakturaer som ikke betales til forfallsdato og gjentatte purringer, overføres til inkasso.

Ikke betalt?

Om du ikke har betalt hverken faktura eller purring til forfallsdato, oversendes saken til inkasso.

Sperring av abonnement

En inkassosak kan føre til at abonnementet ditt blir sperret. Gebyr for gjenåpning av abonnementet etter at inkassosaken er betalt, er for tiden på kr. 199,-. Denne summen legges på din neste faktura.

Hvor sendes inkassosaken?

Alle kredittsakene våre behandles av Kredinor.

Om fakturering

Perioden vi fakturerer

Perioden vi fakturerer

Vi fakturerer for en kalendermåned, fra den 1. til siste dag i måneden. Bortsett fra den første fakturaen du mottar som kunde, da faktureres det fra datoen du aktiverte SIM + måneden etter.

Når er forfall på faktura?

Når er forfall på faktura?

Vi sender ut faktura i tre puljer mellom den 2. og 13. hver måned. Vi har 14 dagers betalingsfrist på våre fakturaer. Kontakt oss om du ønsker å utsette forfall på fakturaen.

Minstesum

Minstesum

Vi sender ikke ut faktura hvis beløpet er på mindre enn 27 kr. Da overføres det heller til neste måned for at du skal slippe unødvendige gebyr.