Feilsøk SIM-kort

Slik kan du selv løse problemer med bruk av SIM-kortet ditt

Hvordan bestille nytt SIM-kort?

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider.

Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, Shell 7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (2-4 virkedager).

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses i størrelse til å passe alle telefoner.

SIM-kortet kan tilpasses

Nytt SIM-kort er gratis.

Hvordan aktivere SIM-kortet?

Kan jeg hente SIM-kortet i butikken?

Om du har bestilt overføring av telefonnummeret ditt kan du velge mellom å

  • Hente et SIM-kort hos Narvesen, 7- Elevene eller Shell 7- Eleven.
  • Få SIM-kortet tilsendt til din folkeregistrerte adresse.

Datoen for når SIM-kortet aktiveres står i e-posten med ordrebekreftelsen din.

Om du bestiller et nytt nummer blir SIM-kortet sendt til din folkeregistrerte adresse. Etter at du mottar SIM-kortet, kan du aktivere abonnementet ditt på Mine Sider.

Trenger du Ekstra SIM-kort til nettbrett eller ekstra telefon?

Hos oss kan du få inntil 2 ekstra SIM-kort på mobilabonnementet ditt. Ny kunde? Du kan bestille Ekstra-SIM når mobilabonnementet ditt er aktivert.

  • Mobilnummeret ditt vises uansett SIM-kort når du ringer og sender SMS. Når du mottar anrop ringer alle telefonene samtidig.
  • Innkommende SMS leveres til alle telefoner (kan deaktiveres). SMS fra spesialnummer og MMS leveres imidlertid kun til hoved-SIM.
  • Med Ekstra-SIM kan du ikke viderekoble til andre nummer enn Mobilsvar.
  • Om du har OneCall Forsikring via OneCall dekker denne kun telefonen med hovedkortet i.
  • Forbruk på Ekstra-SIM trekkes fra innholdet i abonnementet ditt, eller etter gjeldende priser.

Ekstra-SIM er tilgjengelig for alle abonnementskunder, inkludert Mobilt Bredbånd.

Ekstra-SIM er ikke tilgjengelig for Kontant- eller CTRL-abonnement.

eSIM, hva og hvordan?

Med eSIM trenger du ikke lengre et fysisk SIM-kort til å putte i enheten din.

  1. Logg inn på Mine Sider og gå til SIM-fanen.
  2. Bestill Ekstra-SIM og velg eSIM (har du allerede 2 ekstra-SIM bestiller du eSIM ertstatnings-SIM).
  3. Trykk på Aktiver på SIM-kortet og scann QR-koden.

Kontakt kundeservice dersom du ønsker å bruke eSIM som et hoved SIM-kort.

Problemer mer SIM-kortet?