Varekjøp og Strex

Varekjøp med mobil er innholdstjenester eller varer som du bestiller via SMS og betaler for på fakturaen fra oss.

Betaling av alle varekjøp via SMS samt samtaler til Teletorg-tjenester (820/822/829-nummer) administreres av selskapet Strex.

Grenser for bruk av Strex

Tabellen under viser grensene for betaling med Strex. Grensene er avhengig av om bruker er registrert hos Strex samt brukers alder, og om man har lagt inn betalingskort hos Strex. Registrer deg hos Strex, så får du høyere grense.

Betal varer og tjenester med Strex

Strex betaling gjelder innholdstjenester eller varer som du bestiller via SMS, samt samtaler til Teletorg (820/822/829-nummer). Det kan være nummersøk, stemmeavgivning via mobil, TV-aksjonen og andre donasjoner, parkering, handel av brus/snop i automater, billettkjøp, kjøp i Google Play, er eksempler på innholdstjenester.

Noen bestillinger gjør at du får abonnement på en tjeneste, hvor du mottar meldinger som du belastes for. I så fall skal du alltid få informasjon i hver melding du mottar, om hvordan du kan stoppe tjenesten.

Hva er det jeg betaler for?

Hvis du har blitt fakturert for varer og tjenester (Strex betaling), og lurer på hva det gjelder, så kan du logge deg inn på Strex.no og sjekke alle dine transaksjoner.

Logg inn på strex.no

Du kan også ta kontakt med oss hvis du ønsker hjelp til å kontakte en leverandør av innholdstjenester, eller hvis du ønsker å klage på en tjeneste.

Mobilbetaling med Strex lar deg betale uten kredittkort, bankkonto eller betalingsapp – det eneste du trenger er mobilnummeret. Kjøp belastes automatisk mobilregningen din.

Registrer deg på Strex.no, så er du klar til å bruke Strex neste gang du skal betale for en vare eller tjeneste.

Registrer Strex-bruker

Stoppe eller sperre Strex betaling / innholdstjenester

Stopp

noen innholdstjenester fungerer som abonnement. Dersom du har en slik løpende tjeneste, og vil stoppe den, send kodeord STOPP til kortnummeret for tjenesten det gjelder.

Tips for barn og ungdom

For å sikre at barn og unge ikke kan få tilgang til tjenester som har aldersgrense, anbefaler vi at du alltid sørger for at abonnement som brukes av barn, blir registrert med barnets navn og fødselsdato.

Spørsmål om STREX?

Dette varierer avhengig av om det er enkeltbeløp eller månedsbeløp-grensen som nås. 

Enkeltbeløp: Du vil motta en talemelding som sier: «Du har nådd en grense for engangskjøp på 500,- kroner. Ved å fortsette samtalen starter du et nytt engangskjøp. Du blir kun belastet for faktisk samtaletid.»

Månedsbeløp: Du får beskjed om at grensen er nådd. Samtalen vil da brytes. Noen av tilbyderne kan da for eksempel sende ut en melding om registrering for å øke grensene, slik at du kan ringe tilbake. Dette er opp til hver enkelt tilbyder.

Det vil ikke være noen skille mellom bruken på Strex-betalinger, så grensene gjelder totalbruk for betalinger gjort via Strex; innholdstjenester/SMS-tjenester/varer og tjenester/teletorg

Det vil ikke være noe på faktura fra oss, fordi vi ikke er involvert i transaksjonen. Vi vil nulltaksere samtalen, og det vil være en transaksjon mellom innholdsleverandør, Strex og deg som kunde.

Ikke alle innholdsleverandører aksepterer samtaler fra kontantkort. Det er opp til de forskjellige innholdsleverandørene hvordan de eventuelt varsler om dette, og om de varsler at man kan bruke tjenesten ved å registrere betalingskort på strex.no.

Nei, denne endringen vil ikke ha innvirkning på prisene. Prisene settes av hver enkelt tilbyder.

Kundeservice-chat UNO-chat