Hvor mye mobildata har jeg igjen?

Usikker på hvor mye GB du bruker, og hvordan du skal holde oversikt over mobildataen i mobilabonnementet? Med OneCall-appen får du full kontroll og oversikt over forbruket ditt.

Litt scrolling på Instagram her, noen YouTube-videoer der - og plutselig har du brukt opp månedens inkluderte mobildatamengde. Høres det kjent ut? Da er du ikke alene.

Les også: Så mye mobildata krever streaming og spilling

Det geniale med OneCall-appen

Ifølge markedssjef i OneCall, Trine Rake, er det apper som YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat og Netflix som spiser mest mobildata. Er du en storforbruker av disse - og OneCall-kunde - er det heldigvis enkelt å følge med på eget forbruk:

- Med appen One har du alltid full kontroll, garanterer hun.

Appen gir deg detaljert oversikt over mobilabonnementet ditt, og lar deg blant annet:

  • Se hvor mye mobildata du har igjen
  • Se hvor mye TaMedData du har
  • Kjøpe ekstra datapakker
  • Slå av og på sperrer
  • Se kostnader og fakturaene dine
  • Endre mobilabonnement, enten du trenger mer eller mindre inkludert

Last ned One for Android eller One for iOS.

Artikkelen fortsetter under bildet.

 mobil med onecall appen

Med OneCall-appen får du full kontroll på forbruket ditt.

Kontroll over familiens mobilbruk

Har du FamiliePakka, er kanskje behovet for oversikt og kontroll enda større. Men det har vi så klart også tenkt på i OneCall-appen.

Er du sjefen i FamiliePakka har du nemlig mulighet til å følge med på forbruket til alle medlemmer, og fordele og omfordele mobildata underveis i måneden.

En annen genial funksjon, er muligheten til å legge på sperrer på medlemmene i appen. Har du barn som helst ikke skal ringe til utlandet, bruke mobilen til å kjøpe CPA-tjenester (varekjøp), eller lignende, kan du enkelt skru det av/på i appen.

Bruker du opp mobildataen litt fort?

Du kan enkelt sjekke hvilke apper som sluker mest mobildata på mobiltelefonen din. Da vil det også være enklere å vite hvilke apper du kan begrense bruken av. Det sjekker du på følgende måte:

  • iPhone: Innstillinger -> Mobilnett. Scroll ned til "Mobildata" og "Roaming i denne perioden".  På iPhone vil oversikten gjelde en valgt periode. Dersom du aldri har nullstilt denne, vil den vise totalbruken fra du første gang tok i bruk enheten. Du kan nullstille statistikken nederst, slik at du starter en ny periode.
  • Android: Innstillinger -> Databruk. Her finner du en totaloversikt over appenes databruk. Den er sortert etter kalendermåned. Du finner også tidspunkt for når dataen har vært i bruk. 

Men det er så klart også superenkelt å kjøpe ekstra datapakker om du trenger det i appen. Og ubrukt data blir så klart automatisk overført til neste måned. Det er det vi kaller data rollover, eller TaMedData.

Tips til hvordan spare mobildata? Les denne saken.

Mer om mobilbruk i familien

Les flere artikler

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Åpent

Chat med et menneske