OneCall har Norges mest tilfredse mobilkunder i 2023

– Vi vil bare si: Tusen takk for tilliten. Vi lover å ta vare på den, og å stå på videre for å gi dere den beste kundeopplevelsen - og beste mobilabonnement.

– Vi har verdens beste kunder. Derfor varmer det så utrolig godt å få disse tilbakemeldingene fra dem. Det sier Trine Rake, Markedsdirektør i OneCall om årets kåring fra Mobilstudien til EPSI 2023. I tillegg til årets pris, har OneCall vunnet flere viktige kundeservicepriser de siste årene. Norsk Kundebarometer i 2022, Kundeserviceprisen 2022, og Mobilstudien 2021 fra EPSI for å nevne noen.

Nytenkende og enkle å ha med å gjøre

OneCall topper listen til Mobilstudien fra EPSI fire ut av de siste fem årene. I undersøkelsen fra 2023, kommer det frem at OneCall skiller seg ekstra ut ved at de fremstår som mer nytenkende, at de er noe enklere å ha med å gjøre, at de har gode familieløsninger, og at de samlet sett har et noe bedre renommé blant egne kunder.

– Til våre kunder vil vi bare si: Tusen takk for tilliten! OneCall er ikke bedre enn dere sier vi er, og vi lover å stå på videre for å gi dere den beste kundeopplevelsen og beste mobilabonnement. Målet er at dere skal bli enda mer fornøyde i fremtiden.

- Som takk for tilliten ønsker vi å gi kundene våre muligheten til å opptjene seg gratismåneder på sitt mobilabonnement, gjennnom vårt verveprogram. På den måten kan våre kunder anbefale OneCall videre til venner og bekjente, og for hver venn de verver får begge 2 månedsavgifter dekket, sier Rake.

- Vi synes det passet godt med en løsning som lar de fornøyde kundene anbefale OneCall til venner og bekjente.

Les mer om OneCall sin vervekampanje her.

Det hele er ganske enkelt og gir fordeler både til den som verver, og den som lar seg verve. Verver du én person får du to månedsavgifter dekket, verver du to personer får du fire måneder og verver du ti personer, ja da har du hele tyve måneder hvor vi i OneCall dekker den faste månedsavgiften på abonnementet ditt. Den som blir vervet får også to måneder gratis månedsavgift, så nå kan vi vel trygt si at det lønner seg litt ekstra å kjenne en OneCall-kunde akkurat nå.

Kundetilfredshet viktig mål for bedrifter

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, som i over tjue år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

– Undersøkelsen viser hvilke bedrifter som har landets mest – og minst – fornøyde kunder, sier Pål Rasmus Silseth, høyskolelektor ved institutt for markedsføring på BI. 

– Kundetilfredshet er et viktig mål for bedrifter. Det er tilbakemeldingen fra kundene på hvor godt man har levert gjennom den siste tiden, understreker Silseth. 

OneCall kommer på 12. plass av alle de 158 bedriftene i undersøkelsen i 2022, med 80,5 poeng. Til sammenlikning kommer neste konkurrent i bransjen på 28. plass med 78 poeng.

 vinner av norsk kundebarometer

Bransje Mobilabonnement, kilde Norsk Kundebarometer 2022

– Jeg blir ekstremt rørt av denne anerkjennelsen, fordi jeg vet hvor mye arbeid vi hver dag legger i å gjøre kundene våre fornøyde. Dette betyr at vi gjør mye riktig, og at kundene våre setter pris på det, sier Trine Rake, som gjerne vil skryte litt av kundene tilbake: 

– Vi mener jo at de kundene som velger oss er litt smartere, nettopp fordi vi gir veldig god verdi for pengene. Vi har ingen lokketilbud og ingen bindingstid. Våre kunder er her fordi de vil, og ikke fordi de må.

Markedsdirektøren mener suksessen handler om at OneCall leverer kundene det de lover. 

– Så enkelt, men samtidig så vanskelig. Det du ser på reklamen eller det vi sier vi skal levere på, er det kunden skal få, og helst enda litt mer. 

Et annet suksesskriterie er å ta tilbakemeldingene fra kundene på alvor. 

– Vi bruker ris og ros til å lage nye smarte løsninger, og ikke minst til å rette på de tingene som kan bli bedre. Mange tror man bare skal bruke ris som utgangspunkt, men å gjøre mer av det man er god på, også funker veldig bra!

– Vi slapper ikke av nå

Så betyr dette at OneCall-gjengen nå kan begynne å slappe av? 

– Tvert i mot. Vi setter stor pris på tilliten vi får, og lover å fortsette å jobbe beinhardt for å beholde Norges mest tilfredse mobilkunder. Det blir mer av de lave prisene, enda smartere produkter og ikke minst - skikkelig god kundeservice, fastslår Rake.

I tillegg til å vinne Mobilstudien til EPSI, har OneCall tradisjon for å nå høyt på andre kåringer også. Hele 5 ganger har mobiloperatøren vunnet Norsk kundebarometer, og det jobbes hardt for å forsvare de gode skussmålene.

Noe av årsaken til så fornøyde kunder over tid, mener Rake henger sammen med at kundene føler seg trygge. 

– De vet hva de får, og de vet at vi leverer på det vi lover. Det skal være billig og enkelt både å kjøpe og bruke OneCall.

Les flere artikler

Kundeservice-chat UNO-chat