Raskt og enkelt feilsøk på MMS

  1. Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet)
  2. Sjekk at innstillingene til telefonen din er korrekte. Mer informasjon om innstillinger.
  3. Om du har en smarttelefon, så husk at mobildata og dataroaming må være aktivert for å sende MMS (MMS kan ikke sendes via Wi-Fi).

Fortsatt problemer?

Se først driftsmeldinger for problemer relatert til MMS.

Test å sende MMS med ditt SIM-kort i en annen telefon og vice versa. Husk at den andre telefonen må være satt opp for å sende MMS med OneCall.

Følger problemet telefonen din?

Da er det sannsynligvis fortsatt feil med innstillingene på mobiltelefonen.

Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall?

Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.

  • Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet).
  • Gå i telefonens MMS-innstillinger og sett telefonen til automatisk henting og mottak i alle nett (se bruksanvisningen for telefonen om du er usikker).

Fortsatt problemer?

Se først driftsmeldinger for problemer relatert til MMS.

Test å sende MMS med ditt SIM-kort i en annen telefon og vice versa. Husk at den andre telefonen må være satt opp for å sende MMS med OneCall.

Følger problemet telefonen din?

Da er det sannsynligvis fortsatt feil med innstillingene på mobiltelefonen.

Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall?

Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.

Hjelp oss ved å svare på spørsmålene under, slik at vi raskere kan hjelpe deg. Kopier spørsmålene og lim inn, og send svar her

  1. Mobilnummeret ditt?
  2. Har du prøvd å skru av/på samt sjekke innstillinger på telefonen?
  3. Får du opp en feilmelding? I så fall, skriv hva det står.
  4. Telefontype/modell?
  5. Avhengig av problemet, kan du sende/motta MMS?
  6. Kan du bruke mobildata? Forsøk å gå til f.eks onecall.no på mobiltelefonen din
  7. Hvor befinner du deg (adresse, sted/by?)

Eksempler

Helst så mange som mulig, men må ikke være eldre enn to dager:
  • Om du ikke får sendt: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer som har prøvd å sende MMS til deg.
  • Om du ikke mottar: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer du har forsøkt å sende MMS til.

Feilmeldingen kan du sende til oss på chat, slik at vi kan viderebringe informasjonen til teknisk avdeling.

Dette er en funksjon for å se MMS-meldingen på nettet, og tyder på at telefonen din ikke er korrekt satt opp for å motta MMS.

Følg veiledningen over for å få meldingen tilsendt direkte til telefonen din.