Raskt og enkelt feilsøk på mobildata
- Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet).
- Sjekk at innstillingene til telefonen din er korrekte. Mer informasjon om innstillinger.
Se først etter relevante driftsmeldinger som kan være årsaken.
Test databruk med ditt SIM-kort i en annen telefon og omvendt.
Husk at den andre telefonen må fungere for mobildata i Telia sitt nett.
- Følger problemet telefonen din? Da er det sannsynligvis fortsatt feil med innstillingene på mobiltelefonen.
- Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall? Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.
Hjelp oss med å fylle ut informasjonen under, slik at vi raskere kan hjelpe deg:
- Mobilnummeret ditt
- Bekreft at du har gjennomført punktene over.
- Ordlyden i eventuell feilmelding du får på telefonen.
- Telefontype/modell.
- Hvor du befinner deg (adresse, sted/by).
- SIM-kortnummeret (står på selve SIM-kortet i telefonen).
- Oppgi adresse, dato og klokkeslett hvor du har forsøkt å koble deg opp på i løpet av de siste to dagene. Gjerne så mange eksempler som mulig.
Feilmeldingen kan du sende til oss, slik at vi kan viderebringe informasjonen til teknisk avdeling.