Raskt og enkelt feilsøk på SMS
Slå telefonen av og på og prøv igjen. Dette kan i mange tilfeller løse problemet.
Finn SMS-innstillingene på telefonen din og kontroller at nummer til meldingssentral (SMSC) er +47 920 01 000. Se bruksanvisningen for telefonen om du er usikker.
Fortsatt problemer?
Se driftsmeldinger for problemer relatert til SMS.
Test SIM-kortet ditt i en annen telefon, og test et annet SIM-kort i din telefon.
Følger problemet telefonen din? Da bør du levere denne på service.
Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall? Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.
Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet).
Se driftsmeldinger for problemer relatert til SMS.
Test SIM-kortet ditt i en annen telefon, og test et annet SIM-kort i din telefon.
Følger problemet telefonen din? Da bør du levere denne på service.
Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall? Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.
Hjelp oss med informasjonen under, slik at vi raskere kan hjelpe deg:
- Fortell oss at du har gått gjennom punktene over
- Noter feilmeldingen du får på telefonen
- Telefontype/modell
- Hvor du befinner deg (adresse, sted/by)
- SIM-kortnummeret (står på selve SIM-kortet i telefonen)
Eksempler
Helst så mange som mulig, men må ikke være eldre enn to dager:
- Om du ikke får sendt: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer du har forsøkt å sende SMS til.
- Om du ikke mottar: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer som har sendt deg SMS.
Feilmeldingen kan du sende til oss, slik at vi kan viderebringe informasjonen til teknisk avdeling.
Dersom du opplever å motta flere SMS fra mer enn en person er det sannsynlig at feilen ligger i telefonen din.
Forsøk å skru telefonen av og på igjen og ta kontakt med et servicested dersom problemet vedvarer.
En mobiltelefon sier fra til nettverket når den mottar en melding. Dersom telefonen ikke sier i fra vil nettverket tolke dette som at meldingen ikke ble mottatt, og forsøke å sende denne flere ganger.
Dersom flere personer mottar samme SMS fra deg flere ganger, tyder dette på at det er en feil ved telefonen din.
Sjekk i meldingsmenyen på telefonen om meldingen står som sendt en eller flere ganger. Står meldingen som sendt en gang, kan problemet ligge i nettverket og vi ber deg kontakte oss. Står meldingen som sendt flere ganger, ligger problemet i din telefon. Du blir da belastet for hver sending og må slå av og på igjen telefonen for å resette denne.
Vedvarer problemet, anbefaler vi at du leverer telefonen din på service.