Raskt og enkelt feilsøk på SMS

Slå telefonen av og på og prøv igjen. Dette kan i mange tilfeller løse problemet.

Finn SMS-innstillingene på telefonen din og kontroller at nummer til meldingssentral (SMSC) er +47 920 01 000. Se bruksanvisningen for telefonen om du er usikker.

Fortsatt problemer?

Se driftsmeldinger for problemer relatert til SMS.

Test SIM-kortet ditt i en annen telefon, og test et annet SIM-kort i din telefon.

Følger problemet telefonen din? Da bør du levere denne på service.

Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall? Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.

Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet).

Se driftsmeldinger for problemer relatert til SMS.

Test SIM-kortet ditt i en annen telefon, og test et annet SIM-kort i din telefon.

Følger problemet telefonen din? Da bør du levere denne på service.

Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall? Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.

Hjelp oss med informasjonen under, slik at vi raskere kan hjelpe deg:

  • Fortell oss at du har gått gjennom punktene over
  • Noter feilmeldingen du får på telefonen
  • Telefontype/modell
  • Hvor du befinner deg (adresse, sted/by)
  • SIM-kortnummeret (står på selve SIM-kortet i telefonen)

Eksempler

Helst så mange som mulig, men må ikke være eldre enn to dager:

  • Om du ikke får sendt: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer du har forsøkt å sende SMS til.
  • Om du ikke mottar: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer som har sendt deg SMS.

Feilmeldingen kan du sende til oss, slik at vi kan viderebringe informasjonen til teknisk avdeling.

Dersom du opplever å motta flere SMS fra mer enn en person er det sannsynlig at feilen ligger i telefonen din.

Forsøk å skru telefonen av og på igjen og ta kontakt med et servicested dersom problemet vedvarer.

En mobiltelefon sier fra til nettverket når den mottar en melding. Dersom telefonen ikke sier i fra vil nettverket tolke dette som at meldingen ikke ble mottatt, og forsøke å sende denne flere ganger.

Dersom flere personer mottar samme SMS fra deg flere ganger, tyder dette på at det er en feil ved telefonen din.

Sjekk i meldingsmenyen på telefonen om meldingen står som sendt en eller flere ganger. Står meldingen som sendt en gang, kan problemet ligge i nettverket og vi ber deg kontakte oss. Står meldingen som sendt flere ganger, ligger problemet i din telefon. Du blir da belastet for hver sending og må slå av og på igjen telefonen for å resette denne.

Vedvarer problemet, anbefaler vi at du leverer telefonen din på service.

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Uno hjelper deg!

Bruk chatboten vår for svar med en gang. Han kan svare på det meste.

Kundeservice chat

Kundeservice chat

  • Mandag til fredag: 10:00 - 18:00
  • Lørdag: 10:00 - 15:30
  • Søndag: Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)