Raskt og enkelt feilsøk på MMS

Slik kan du selv løse problemer med sending og mottak av MMS.

  • 1. Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet)
  • 2. Sjekk at innstillingene til telefonen din er korrekte. Mer informasjon om innstillinger
  • 3. Om du har en smarttelefon, så husk at mobildata og dataroaming må være aktivert for å sende MMS (MMS kan ikke sendes via Wi-Fi).
Fortsatt problemer?

Se først driftsmeldinger for problemer relatert til MMS.

Test å sende MMS med ditt SIM-kort i en annen telefon og vice versa. Husk at den andre telefonen må være satt opp for å sende MMS med OneCall.

Følger problemet telefonen din?

Da er det sannsynligvis fortsatt feil med innstillingene på mobiltelefonen

Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall?

Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.

  • Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet)
  • Gå i telefonens MMS-innstillinger og sett telefonen til automatisk henting og mottak i alle nett (se bruksanvisningen for telefonen om du er usikker).
Fortsatt problemer?

Se først driftsmeldinger for problemer relatert til MMS.

Test MMS-mottak med ditt SIM-kort i en annen telefon og vice versa. Husk at den andre telefonen må være satt opp for å motta MMS med OneCall.

Følger problemet telefonen din?

Da er det sannsynligvis fortsatt feil med innstillingene på mobiltelefonen

Følger problemet SIM-kortet ditt fra OneCall?

Da må vi feilmelde dette videre til nettleverandør.

Hjelp oss med å fylle ut informasjonen under, slik at vi raskere kan hjelpe deg:

  • 1. Mobilnummeret ditt
  • 2. Bekreft at du har gjennomført punktene over
  • 3. Ordlyden i eventuell feilmelding hos deg eller den som sender
  • 4. Din telefontype/modell
  • 5. Avhengig av problemet, kan du sende/motta MMS?
  • 6. Kan du bruke mobildata? Forsøk å gå til f.eks onecall.no på mobiltelefonen din
  • 7. Hvor du befinner deg (adresse, sted/by)
Eksempler

Helst så mange som mulig, men må ikke være eldre enn to dager:

  • Om du ikke får sendt: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer som har sendt deg MMS
  • Om du ikke mottar: Eksempler, dato og klokkeslett på nummer du har forsøkt å sende MMS til

Feilmeldingen kan du sende til oss på chat, slik at vi kan viderebringe informasjonen til teknisk avdeling.

Dette er en funksjon for å se MMS-meldingen på nettet, og tyder på at telefonen din ikke er korrekt satt opp for å motta MMS.

Følg veiledningen over for å få meldingen tilsendt direkte til telefonen din.

Flere spørsmål

Dekning hos OneCall