Mobilservice

Bestill mobilservice for service eller reparasjon på mobiltelefon du har kjøpt hos oss.

Slik gjør du det

  1. Vi anbefaler at du tar en backup av din telefon, og at du sletter all brukerdata før den sendes inn.

  2. Skjermlås og telefonlås (som f.eks. Find My iPhone) må slås av.

  3. Ta ut SIM-kort, minnekort og annet tilbehør. Kun telefonen skal sendes inn.

  4. Send inn telefonen (fraktseddel sendes på e-post etter at du har registrert mobilservice).

Bestill mobilservice

Vi trenger kun telefonen. SIM-kort, minnekort og annet tilbehør skal ikke sendes med.

Dekkes reparasjonen av garanti- eller reklamasjonsrett, koster det deg ingenting.
Hvis skaden ikke er dekket av garanti eller reklamasjon, vil du få et prisoverslag som må godkjennes før reparasjonen utføres. Godkjenner du ikke prisoverslaget, betaler du bare for frakt og undersøkelse (minstepris kr 275,- pr 01.01.2021).

Når du registrerer en servicesak vil du få tilsendt en forhåndsbetalt returetikett på e-post som du kan printe ut og ta med til nærmeste leveringssted. Du mottar også en unik returkode på SMS som kan oppgis på leveringsstedet for hjelp til å printe ut returetiketten.

Liste over nærmeste PostNord leveringssted finner du her.

Telefonen sendes inn som pakke til vår servicepartner. Sørg for at telefonen blir pakket og sendt forsvarlig, da du er ansvarlig for sendingen. Du vil ikke alltid få tilbake samme emballasje som du sendes inn. Dersom du vil ta vare på originalemballasjen, må du pakke produktet i annen emballasje.

Lever pakken til et PostNord leveringssted. Be om kvittering og oppbevar denne til du får bekreftelse på SMS at pakken er mottatt fra vår servicepartner.

Vi har avtale med en autorisert servicepartner som reparerer telefonen din.

Det er vanskelig å si nøyaktig hvor fort det går. Mobilen din sendes til reparasjon før den fikses med eventuell bestilling av reservedeler, før den sendes tilbake.

Vanligvis tar det bare noen få virkedager fra den ankommer reparasjon, før den sendes tilbake til deg. Status på service får du fulgt fra: https://dst.telia.com/online/onecall/deviceSearch/LandingPage (ordrenummer og passord fra din serviceutskrift).

Det kan du! Når du har registrert servicesaken får du tilgang til en serviceportal hvor du kan be om en lånetelefon. Estimert leveringstid på lånetelefoner er 7-14 dager så vi anbefaler at du venter med å sende inn telefonen din til du har mottatt lånetelefonen.

Brukerdata som ligger på telefonen vil i de fleste tilfeller slettes ved en reparasjon, derfor anbefaler vi at du tar en backup av din telefon før den sendes inn. Våre servicepartnere har strenge retningslinjer for håndtering av brukerdata, men vi anbefaler likevel at du sletter all brukerdata før telefonen sendes inn.

Ja, for at tekniker skal få feilsøkt og reparert telefonen din, må skjermlås og telefonlåser som f.eks. "Find My iPhone" slås av før telefonen sendes inn.

Kundeservice-chat UNO-chat