Mobilservice
Trenger du service eller reparasjon på en telefon du har kjøpt av oss?
Slik gjør du det
-
Vi anbefaler at du tar en backup av din telefon, og at du sletter all brukerdata før den sendes inn.
-
Skjermlås og telefonlås (som f.eks. Find My iPhone) må slås av.
-
Ta ut SIM-kort, minnekort og annet tilbehør. Kun telefonen skal sendes inn.
-
Send inn telefonen (fraktseddel sendes på e-post etter at du har registrert mobilservice).
Har du Mobilforsikring fra OneCall og skadet telefonen din?
Da kan du snakke med forsikringsavdelingen på 815 58 210.
Det kan du! Når du har registrert servicesaken får du tilgang til en serviceportal hvor du kan be om en lånetelefon. Estimert leveringstid på lånetelefoner er 7-14 dager så vi anbefaler at du venter med å sende inn telefonen din til du har mottatt lånetelefonen.
NB! Hvis din nåværende mobil ikke fungerer så anbefaler vi at du sender den inn så snart som mulig. På den måten slipper du å vente på lånetelefon siden servicesaken sannsynligvis er ferdig innen det har gått 14 dager.
Det er vanskelig å si nøyaktig hvor fort det går. Mobilen din sendes til reparasjon før den fikses med eventuell bestilling av reservedeler, før den sendes tilbake.
Vanligvis tar det bare noen få virkedager fra den ankommer reparasjon, før den sendes tilbake til deg. Status på service får du fulgt fra: https://dst.telia.com/online/onecall/deviceSearch/LandingPage (ordrenummer og passord fra din serviceutskrift).
Brukerdata som ligger på telefonen vil i de fleste tilfeller slettes ved en reparasjon, derfor anbefaler vi at du tar en backup av din telefon før den sendes inn.
Dekkes reparasjonen av garanti- eller reklamasjonsrett, koster det deg ingenting.
Hvis skaden ikke er dekket av garanti eller reklamasjon, vil du få et prisoverslag som må godkjennes før reparasjonen utføres.
Når du registrerer en servicesak vil du få tilsendt en forhåndsbetalt returetikett på e-post som du kan printe ut og ta med til nærmeste leveringssted. Du mottar også en unik returkode på SMS som kan oppgis på leveringsstedet for hjelp til å printe ut returetiketten.
Liste over nærmeste Posten Bring leveringssted finner du her.
Telefonen sendes inn som pakke til vår servicepartner. Sørg for at telefonen blir pakket og sendt forsvarlig, da du er ansvarlig for sendingen. Du vil ikke alltid få tilbake samme emballasje som du sendes inn. Dersom du vil ta vare på originalemballasjen, må du pakke produktet i annen emballasje.
Lever pakken til et Posten Bring leveringssted. Be om kvittering og oppbevar denne til du får bekreftelse på SMS at pakken er mottatt fra vår servicepartner.
Ja, for at tekniker skal få feilsøkt og reparert telefonen din, må skjermlås og telefonlåser som f.eks. "Find My iPhone" slås av før telefonen sendes inn.