Mobilservice

Bestill mobilservice for service eller reparasjon på mobiltelefon du har kjøpt hos oss.

Bestill mobilservice

Hva skal jeg sende inn?

Vi trenger kun telefonen. SIM-kort, minnekort og annet tilbehør skal ikke sendes med.

Smarttelefonforsikring 

Har du vært uheldig og ønsker å snakke med vår forsikringsavdeling kan de kontaktes på telefon 67 22 47 59.
Les mer om vår smarttelefonforsikring her.

Koster det noe å få telefonen reparert? 

Dekkes reparasjonen av garanti- eller reklamasjonsrett, koster det deg ingenting.
Hvis skaden ikke er dekket av garanti eller reklamasjon, vil du få et prisoverslag som må godkjennes før reparasjonen utføres. Godkjenner du ikke prisoverslaget, betaler du bare for frakt og undersøkelse (kr 427,- pr 15.10.2018).

Hvordan sender jeg inn telefonen?

Når du registrerer serviceordre, velger du fraktseddel på e-post eller i posten. Telefonen blir videre sendt som pakke med Posten/Bring.

Hvem reparerer telefonen?

Vi har avtale med en autorisert servicepartner som reparerer telefonen din.

Hvor lang tid tar det før jeg får tilbake telefonen min?

Det er vanskelig å si nøyaktig hvor fort det går. Mobilen din sendes til reparasjon før den fikses med eventuell bestilling av reservedeler, før den sendes tilbake.

Vanligvis tar det bare noen få virkedager fra den ankommer reparasjon, før den sendes tilbake til deg. Status på service får du fulgt fra: https://dst.telia.com/online/onecall/deviceSearch/LandingPage (ordrenummer og passord fra din serviceutskrift).

Får jeg lånetelefon?

Der det viser seg å være en mangel vil du få tilbud om gratis lånetelefon, dersom det er forventet en servicetid på mer enn en uke.

Hva skjer med det som ligger lagret på telefonen? 

Brukerdata som ligger på telefonen vil i de fleste tilfeller slettes ved en reparasjon, derfor anbefaler vi at du tar en backup av din telefon før den sendes inn. Våre servicepartnere har strenge retningslinjer for håndtering av brukerdata, men vi anbefaler likevel at du sletter all brukerdata før telefonen sendes inn.

Må jeg slå av skjerm - og telefonlås?

Ja, for at tekniker skal få feilsøkt og reparert telefonen din, må skjermlås og telefonlåser som f.eks. "Find My iPhone" slås av før telefonen sendes inn.

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)