SIM-kort

Hvordan bestille nytt SIM-kort?

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider. Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, XY/7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (5-9 virkedager) HUSK! Posten leverer annenhver virkedag. SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses i størrelse til å passe alle telefoner.SIM-kortet kan tilpasses

Hvordan aktivere SIM-kortet?

Kan jeg hente SIM-kortet i butikken?

Om du har bestilt overføring av telefonnummeret ditt kan du velge mellom å
  • Hente et SIM-kort hos Narvesen, 7- Eleven eller XY/7- Eleven
  • Få SIM-kortet tilsendt til din folkeregistrerte adresse
  • Datoen for når SIM-kortet aktiveres står i e-posten med ordrebekreftelsen din.Om du bestiller et nytt nummer blir SIM-kortet sendt til din folkeregistrerte adresse. Etter at du mottar SIM-kortet, kan du aktivere abonnementet ditt på Mine Sider

    Trenger du Ekstra SIM-kort?

    Hos oss kan du få inntil 2 ekstra SIM-kort på mobilabonnementet ditt. Ny kunde? Du kan bestille Ekstra-SIM når mobilabonnementet ditt er aktivert.

    • Mobilnummeret ditt vises uansett SIM-kort når du ringer og sender SMS. Når du mottar anrop ringer alle telefonene samtidig.
    • Innkommende SMS leveres til alle telefoner (kan deaktiveres). SMS fra spesialnummer og MMS leveres imidlertid kun til hoved-SIM.
    • Med Ekstra-SIM kan du ikke viderekoble til andre nummer enn Mobilsvar.
    • Om du har OneCall Forsikring via OneCall dekker denne kun telefonen med hovedkortet i.
    • Forbruk på Ekstra-SIM trekkes fra innholdet i abonnementet ditt, eller etter gjeldende priser.
    • Ekstra-SIM koster 29,-/mnd
    Ekstra-SIM må stå i enhet som kan motta samtaler og som støtter VoLTE, slik at innkommende samtaler ikke får automatisk avslag. 

    Ekstra-SIM er ikke tilgjengelig for Kontant eller FolkePakka Kontroll.

    Ekstra-SIM er ikke Data-SIM.

    eSIM, hva og hvordan?

    Med eSIM trenger du ikke lengre et fysisk SIM-kort til å putte i enheten din.

    Til en Samsung klokke:
  • Koble klokken til din mobil (som hovedSIMkortet ditt fra OneCall er i) i Galaxy Wearable (Android) 
  • Trykk på Mobilabonnement og Neste når søket er ferdig.
  • Logg inn med ditt OneCall brukernavn og passord.
  • Godkjenn vilkårene for ekstraSIM og trykk på Kjøp.
  • Trykk på Bruk abonnement.
  • Klokken vil så starte på nytt og ditt eSIM er klart til bruk.


  • Til Apple Watch :
  • Sørg for at du har den nyeste programvaren på iPhone og Apple Watch.
  • Kontroller om det finnes oppdateringer for operatørinnstillingene.
  • Skru mobilen av og på etter oppdatering.
  • Start Apple¿s Watch app. Sørg for at riktig klokke er valgt, og velg deretter Mobilnett. Følg instruksjoner.
  • Velg Konfigurer mobildata om du ønsker å aktivere mobilnett på klokken.
  • Logg inn med mobilnummer og passord. Har du glemt passordet går du til passord.onecall.no.
  • For å aktivere mobildata på klokken må OneCalls vilkår godkjennes. Velg deretter Kjøp!
  • Når kjøpet er bekreftet trykker du Lukk.
  • Apple Watch appen vil deretter vise Aktiverer frem til mobildata er aktivert.
  • Følg instruksjoner. Klokken vil nå aktiveres i OneCall¿s mobilnettverk.

    eSIM regnes som et ekstra-SIM og koster 29,-/mnd.
  • Chat med oss!

    Uno hjelper deg!

    Få svar med én gang

    Åpent

    Kundeservice chat

    Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
    Lørdag: 10:00 - 15:30
    Søndag: Stengt

    Stengt

    Hei der!

    Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

    Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)