SIM-kort

Her får du hjelp og informasjon om bestilling av SIM-kort, eSIM aktivering, koder og levering

Hva leter du etter?

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider.

Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, XY/7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (5-9 virkedager).
HUSK! Posten leverer annenhver virkedag.

SIM-kortet passer til alle telefoner.

Aktivere et SIM-kort som ble hentet i butikken

  1. Logg inn på Mine Sider.
  2. Skriv inn PIN-kode og aktiveringskode fra SIM-pakken din.

Aktivere et SIM-kort som du har fått i posten

Kortet aktiveres automatisk. Aktiveringsdatoen står i brevet som følger med SIM-kortet ditt. Du kan endre denne datoen på Mine Sider.
Merk at endring av dato ikke er tilgjengelig for Ekstra-SIM.

Du finner din PIN-og PUK-kode på Mine Sider .

Du kan også ringe oss på 04300, velge tastevalg 2 og deretter tastevalg 2 for å få koden tilsendt på e-post.

Hvordan endre PIN-kode?

Du endrer enkelt PIN-koden ved å taste **04*Gammel PIN*Ny PIN*Ny PIN# eller gå inn på innstillinger i telefonmenyen (OBS! du vil ikke få en bekreftelse på at PIN-koden er endret).

Husk at koden du endrer til selv ikke er tilgjengelig på Mine Sider. Hvis du glemmer koden du endret til, må du taste feil PIN-kode 3 ganger og låse opp mobilen med PUK-koden.

Hos oss kan du få inntil 2 ekstra SIM-kort på mobilabonnementet ditt. Ny kunde? Du kan bestille Ekstra SIM-kort på Mine Sider etter at abonnementet ditt er aktivert.

Slik fungerer Ekstra SIM-kort

Mobilnummeret ditt vises uansett SIM-kort når du ringer og sender SMS. Når du mottar samtaler, ringer alle telefonene samtidig.

Innkommende SMS leveres til alle telefoner (kan deaktiveres). SMS fra spesialnummer og MMS leveres kun til Hoved SIM-kort.

Med Ekstra SIM-kort kan du ikke viderekoble til andre nummer enn Mobilsvar.

Ekstra SIM-kort er ikke tilgjengelig for Kontant eller FolkePakka Kontroll.

Les mer om og finn pris på våre tilleggstjenester her.

Kundeservice-chat UNO-chat