Raskt og enkelt feilsøk på SIM-kort

Slik kan du selv løse problemer med bruk av SIM-kortet ditt

Trenger du PIN eller PUK-koden til SIM-kortet ditt?

Du får tilgang til PIN- og PUK-kode for SIM-kortet ditt på Mine Sider.

SIM-kort med operatørlås

Første gangen du setter inn et OneCall SIM-kort i en låst telefon ser du disse feilmeldingene:

  • "SIM-kort begrenset"
  • "SIM-kort låst"
  • "Tast begrensingskode"
  • "Ugyldig SIM-kort"

Disse feilmeldingene betyr på at du har en operatørlås på mobiltelefonen din. Mer informasjon om hvordan du låser opp telefonen din. SIM-kortet ditt fungerer i en hvilken som helst telefon som ikke er operatørlåst.

"SIM-kort ikke registrert" på telefonen?

Når du setter OneCall-SIM-kortet i telefonen din og slår den på, og du får en av følgende feilmeldinger:

  • "SIM-kort ikke registrert"
  • "Inaktivt SIM-kort"
  • "Uregistrert SIM-kort"

Disse feilmeldingene betyr at SIM-kortet ditt ennå ikke er klart til bruk hos OneCall.

  • Ny kunde? Sjekk først at aktiveringsdato på SIM-brevet ditt er passert. Slå telefonen av og på og prøv igjen
  • Bestilt nytt SIM-kort? Mer informasjon står i SIM-brevet som fulgte med SIM-kortet.
Aktivere et SIM-kort som ble hentet i butikken
  • 1.Logg inn på Mine Sider
  • 2.Skriv inn PIN-kode og aktiveringskode fra SIM-pakken din
  • 3.Ferdig!

Sjekk også at du har riktige innstillinger for internett og MMS på telefonen din

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses til å passe alle telefoner.
Adapter for nanosim, microsim og vanlig SIM-kort

SIM-kortet kan tilpasses i størrelse slik at det passer i alle mobiltelefoner.

Alle SIM-kortene kortene støtter BankID på mobilen, men det er kun mulig å ha én aktiv BankID tilknyttet nummeret.

Mer fra mest aktuelle svar

Fakturabeløpet kan være høyere enn månedsavgiften

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Anrop til spesielle nummer, f.eks taxisentraler eller banker
  • Innholdstjenester, f.eks ringetoner eller SMS-avstemninger
  • Bruk i utlandet eller på ferger

Mine Sider kan du se detaljert informasjon om forbruket ditt, en oversikt over alle fakturaene dine, i tillegg til fakturaspesifikasjoner.

Bestille SIM-kort

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider.

Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, Shell 7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (2-4 virkedager).

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses til å passe alle telefoner.
Adapter for nanosim, microsim og vanlig SIM-kort

SIM-kortet kan tilpasses i størrelse slik at det passer i alle mobiltelefoner.

Alle SIM-kortene kortene støtter BankID på mobilen, men det er kun mulig å ha én aktiv BankID tilknyttet nummeret.

Nytt SIM-kort koster kr. 129,-

Flere spørsmål

Bestille eller aktivere SIM, Ekstra SIM