Sperre abonnement eller begrense forbruk

Sperring gjør du via Mine Sider: Sperring av mobilabonnement eller ved å ringe automatisk sperretjeneste på telefon 04300.

Sperre mobilabonnement

Om du mistenker at mobiltelefonen eller SIM-kortet kan være i hendene på uvedkommende, må du alltid sperre mobilabonnementet ditt. Du kan bestille et nytt SIM-kort på Mine Sider.

Sperring av mobilabonnementet ditt gjelder ikke som en oppsigelse av abonnementet. Du blir fortsatt belastet for månedsprisen på mobilabonnementet ditt, uavhengig av om du er sperret eller ikke.

Åpne mobilabonnementet når du mottar SIM-kortet ditt

Når du mottar SIM-kortet ditt, må du selv åpne abonnementet. Du gjenåpner abonnementet ditt på Mine Sider.

OneCall tilbyr forsikring av mobilabonnementet ditt

Er du også interessert i å forsikre telefonen og mobilabonnementet ditt om uhellet først skulle være ute? Se priser for mobilforsikring

Sperre for ulike typer forbruk

Du kan bruke ulike sperrer for å begrense ulike typer forbruk. Dette gjør du selv via Mine Sider

Sperre innholdstjenester

Disse sperrene kan du selv gjøre via Mine Sider:

  • Innholdstjenester - beløpsgrense
  • Innholdstjenester - total sperre
  • Mobildata utland - beløpsgrense for inneværende måned
  • Mobildata utland - beløpsgrense
Andre sperrer

Disse sperrene må du ta kontakte oss for å aktivere.

  • Innkommende samtaler
  • Utgående samtaler
  • Samtaler til teletorgnumre
  • Utgående og innkommende samtaler når du er i utlandet
  • Utgående samtaler til utenlandske nummer
  • Sending og mottak av MMS

Mer fra mest aktuelle svar

Fakturabeløpet kan være høyere enn månedsavgiften

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Anrop til spesielle nummer, f.eks taxisentraler eller banker
  • Innholdstjenester, f.eks ringetoner eller SMS-avstemninger
  • Bruk i utlandet eller på ferger

Mine Sider kan du se detaljert informasjon om forbruket ditt, en oversikt over alle fakturaene dine, i tillegg til fakturaspesifikasjoner.

Bestille SIM-kort

Er du allerede kunde kan du logge inn og bestille nytt SIM-kort på Mine Sider.

Du kan hente SIM-kortet umiddelbart på Narvesen, 7- Eleven, Shell 7-Eleven, eller velge å få kortet tilsendt i posten (2-4 virkedager).

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses til å passe alle telefoner.
Adapter for nanosim, microsim og vanlig SIM-kort

SIM-kortet kan tilpasses i størrelse slik at det passer i alle mobiltelefoner.

Alle SIM-kortene kortene støtter BankID på mobilen, men det er kun mulig å ha én aktiv BankID tilknyttet nummeret.

Nytt SIM-kort koster kr. 129,-

Flere spørsmål