– Til våre kunder: Vi elsker dere også! 

For tredje år på rad har OneCall de mest fornøyde mobilkundene. – Vi vil bare si: Tusen takk for tilliten! Vi lover å ta vare på den.

– Vi har verdens beste kunder. Derfor varmer det så utrolig godt å få denne entydige tilbakemeldingen fra dem. Det sier Albert Arli, markedsdirektør i OneCall, etter at resultatene fra årets Norsk Kundebarometer ble kjent. 

– Til våre kunder vil vi bare si: Tusen takk for tilliten! Vi elsker dere også! OneCall er ikke bedre enn dere sier vi er, og vi lover å stå på videre for at dere skal bli enda mer fornøyde i fremtiden.

Og Arli har god grunn til å være stolt: Ikke bare vinner OneCall bransjen mobilabonnement overlegent, både på kundetilfredshet og kundelojalitet. Mobiloperatøren kommer også som nummer to totalt sett i Norge, kun slått av Vinmonopolet. 

– Å komme så høyt opp er ikke noe vi tar for gitt, understreker Arli.

Kundetilfredshet viktig mål for bedrifter

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, som i over tjue år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

– Undersøkelsen viser hvilke bedrifter som har landets mest – og minst – fornøyde kunder, sier Pål Rasmus Silseth, høyskolelektor ved institutt for markedsføring på BI. 

– Kundetilfredshet er et viktig mål for bedrifter. Det er tilbakemeldingen fra kundene på hvor godt man har levert gjennom den siste tiden, understreker Silseth. 

Tallene går fra 0 til 100, og jo nærmere 100 man er, jo dyktigere har bedriften vært, sett fra kundenes ståsted. Gjennomsnittet i Norge nå er på 72. 

Kun 11 bedrifter får 80 poeng eller mer. Disse oppnår tittelen 5-stjerner, som betyr «begeistrede kunder»: Vinmonopolet, OneCall, Finn.no, Toyota, Sbanken, BMW, Interoptik, Flytoget, Gjensidige, Volvo og Synsam. 

– Når man ser bak oss på den listen, så er det så mange dyktige merkevarer at man kan ikke annet enn å bli stolt og glad, sier Albert Arli i OneCall.

– Smarte OneCall-kunder

OneCall kommer altså på andreplass av alle de 153 bedriftene i undersøkelsen, med 83,6 poeng. Til sammenlikning kommer neste konkurrent i bransjen på 19. plass med 78,7 poeng.

Bransje mobilabonnement

  1. OneCall: 83,6
  2. Talkmore: 78,7
  3. Ice (mobil): 75,8 
  4. Telia (mobil): 73,8
  5. Telenor (mobil): 71,4

OneCall med en soleklar bransjeseier.

– Jeg blir ekstremt rørt av denne anerkjennelsen, fordi jeg vet hvor mye arbeid vi hver dag legger i å gjøre kundene våre fornøyde. Dette betyr at vi gjør mye riktig, og at kundene våre setter pris på det, sier Albert Arli, som gjerne vil skryte litt av kundene tilbake: 

– Vi mener jo at de kundene som velger oss er litt smartere, nettopp fordi vi gir veldig god verdi for pengene. Vi har ingen lokketilbud og ingen bindingstid. Våre kunder er her fordi de vil, og ikke fordi de må.

Markedsdirektøren mener suksessen handler om at OneCall leverer kundene det de lover. 

– Så enkelt, men samtidig så vanskelig. Det du ser på reklamen eller det vi sier vi skal levere på, er det kunden skal få, og helst enda litt mer. 

Et annet suksesskriterie er å ta tilbakemeldingene fra kundene på alvor. 

– Vi bruker ris og ros til å lage nye smarte løsninger, og ikke minst til å rette på de tingene som kan bli bedre. Mange tror man bare skal bruke ris som utgangspunkt, men å gjøre mer av det man er god på, også funker veldig bra!

Artikkelen fortsetter under bildet.

Markedsdirektør Albert Arli er stolt og ydmyk over tilbakemeldingene.

– Vi slapper ikke av nå

Så betyr dette at OneCall-gjengen nå kan begynne å slappe av? 

– Tvert i mot. Vi setter stor pris på tilliten vi får, og lover å fortsette å jobbe beinhardt for å beholde Norges mest fornøyde mobilkunder. Det blir mer lave priser, mer smarte produkter og god kundeservice, fastslår Arli.

Det er ikke første gang OneCall vinner kundeundersøkelser. Også i 2019 – og i 2018 – var mobiloperatøren best i klassen. I år tas det et solid byks opp fra ellevte til andreplass. 

– Vi var glade for fjorårets ellevteplass også! Men det siste året har vi nok blitt enda flinkere til å se hele kunden i alle kanaler. Og vi har satt ned prisene våre opptil flere ganger, det vet vi er populært.

Noe av årsaken til så fornøyde kunder over tid, mener Arli henger sammen med at kundene føler seg trygge. 

– De vet hva de får, og de vet at vi leverer på det vi lover. Det skal være billig og enkelt både å kjøpe og bruke OneCall.

Les også: OneCall vinnere av norsk Innovasjonindeks 2019

Topp 11 Norsk Kundebarometer 2020

  1. Vinmonopolet:85
  2. OneCall: 83,6
  3. Finn.no: 83,2
  4. Toyota: 82,6
  5. Sbanken: 82
  6. BMW: 81,2
  7. Interoptik: 80,9
  8. Flytoget: 80,7
  9. Gjensidige (Skadeforsikring): 80,4
  10. Volvo: 80
  11. Synsam: 80

Les flere artikler

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)