Mobilabonnementet som ikke utestenger noen

– Hos oss får alle tilgang til like billig mobilabonnement, sier produktsjef Jonatan Asplin i OneCall. Det betyr like gode priser på mobildata og like fordeler for alle.

Med abonnementet FolkePakka Kontroll fra OneCall får du tilgang på like billig mobildata som i andre abonnementer, selv om du av ulike grunner ikke er kredittverdig.  

­– I utgangspunktet er dette et abonnement for de som ønsker full kostnadskontroll, sier Asplin.

Med et vanlig mobilabonnement kan man nemlig pådra seg «gjeld», ved at man kjøper tilleggstjenester. Dette kommer som tillegg til den faste månedsprisen på neste faktura, og denne kan da bli høyere enn man kanskje var klar over. 

­– All bruk som ikke er inkludert i den faste månedsprisen blir vanligvis etterfakturert. Men med FolkePakka Kontroll er ikke det mulig. Her må du forhåndsbetale for disse tjenestene, forklarer produktsjefen.

Eksempler på slike tilleggstjenester er hvis du skal ringe og tekste til land utenfor Norden, eller til spesialnumre.

Unntaket er ekstra datapakker, med FolkePakka Kontroll kan man kjøpe to slike i måneden.  Disse etterfaktureres på vanlig måte.

Les også: Appen som gir full oversikt over mobildataen

Artikkelen fortsetter under bildet.

ET PARADOKS: Produktsjefen mener det er et paradoks at de som kanskje har mest behov for billig data, ofte ender opp med å måtte betale mer.

Ingen overraskelser

For alt annet forhåndsbetaler man ved å fylle på en saldo, enten via en app eller Min side, og så kan man bruke tilleggstjenester til denne saldoen er tom – og ev fylle på mer.

­– Dette passer bra for foreldre som vil ha full kontroll på barnas mobilbruk. Eller for studenter, som gjerne vil unngå å komme i en situasjon der de plutselig får en veldig høy mobilregning, sier Asplin.  

Ingen diskriminering - billig mobilabonnement til alle

Mobilabonnementet åpner dessuten for alle de som av en eller annen grunn ikke er kredittverdige.

– I Norge er det rundt 500.000 mennesker som ikke kommer igjennom kredittsjekken.  

Det kan være fordi man har en betalingsanmerkning fra tidligere, en faktura som sto som uoppgjort. Eller fordi man står oppført i et gjeldsregister.

– Vi synes det er et paradoks at de som kanskje har mest behov for billig data, ender opp med å måtte betale mer for mobildata, sier Asplin.

Hvis man ikke blir kjent kredittverdig, eller får godkjent kredittvurdering, vil man nemlig få avslag på søknad om de fleste mobilabonnementer. Da er alternativet for mange å bruke kontantkort, noe som fort blir dyrt.

­– Særlig bruk av mobildata er kostbart med kontantkort. OneCall ønsker ikke å diskriminere kunder ved å hindre noen i å få tilgang på like billig mobildata som alle andre. Tilgang på mobildata er viktig i det informasjonssamfunnet vi lever i.

Populært mobilabonnement

FolkePakka Kontroll tilbys ikke med 15 og 30 GB, men ellers er datamengdene og prisene helt like som på ordinære FolkePakka-abonnement.

At behovet for et abonnement som FolkePakka Kontroll er til stede, er det liten tvil om, ifølge produktsjefen.

– Dette er et veldig populært produkt. Og kundene er glade for at de blir behandlet på lik linje som alle andre, altså at de får nøyaktig de samme prisene på de ulike datapakkene.

Les også: Fordelene med FolkePakka Kontroll

Abonnementet, som er spesialtilpasset ulike brukergrupper som av forskjellige årsaker ønsker full kontroll på fakturaen, blir dermed også en kjærkommen mulighet for dem som ikke er kvalifisert for andre mobilabonnementer.

– Hos oss blir ingen utestengt, sier Jonatan Asplin.

Bestill FolkePakka Kontroll her.

Les flere artikler

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)