Fullverdig mobilabonnement – uten kredittsjekk

Visste du at OneCall tilbyr mobilabonnement uten kredittsjekk? Med FolkePakka Kontroll har du de samme fordelene som andre abonnement.

­– Dette mobilabonnementet er et supert alternativ for dem som av ulike grunner bruker kontantkort i dag, sier Marius Knudtsen, teamleder på OneCalls kundesenter.

Kontantkort kan nemlig fort bli en dyr affære, da man betaler per SMS, ringeminutt og for mengden mobildata man bruker.

Fordelen med et abonnement, er nettopp at man betaler en fast pris, og dermed får fri tale, SMS og MMS i tillegg til den datamengden man velger.

– Derfor er vi glade for at vi kan tilby FolkePakka Kontroll. Vi ser at mange setter pris på denne muligheten, for eksempel foreldre som vil ha full kontroll på barnas mobilbruk. Eller for studenter, som gjerne vil unngå å komme i en situasjon der de plutselig får en veldig høy mobilregning, sier Knudtsen.

Ingen kredittsjekk

Mobilabonnementet åpner dessuten for alle de som av en eller annen grunn ikke er kredittverdige. Ønsker du ikke å gå gjennom en kredittsjekk, kan du altså velge mobilabonnementet FolkePakka Kontroll.

I Norge er det rundt 500.000 mennesker som ikke kommer igjennom kredittsjekken.  

Det kan være fordi man har en betalingsanmerkning fra tidligere, en faktura som sto som uoppgjort. Eller fordi man står oppført i et gjeldsregister. 

– Vi synes det er et paradoks at de som kanskje har mest behov for billig data, ender opp med å måtte betale mer for mobildata, sier Knudtsen. Særlig bruk av mobildata er kostbart med kontantkort. OneCall ønsker ikke å diskriminere kunder ved å hindre noen i å få tilgang på like billig mobildata som alle andre. Tilgang på mobildata er viktig i det informasjonssamfunnet vi lever i.

Som i OneCalls andre abonnementer, velger du selv datamengde, og prisen avhenger av dette. Prisene er de samme som på våre ordinære FolkePakka-abonnementer;

  • 129,- for 0 GB (kun fri tale og SMS)
  • 179,- for 1 GB
  • 229,- for 3 GB
  • 279,- for 7 GB
  • 329,- for 10 GB
  • 379,- for 20 GB

Mer informasjon om FolkePakka Kontroll

Forhåndsbetalt mobilabonnement

Så hva er da egentlig forskjellen på FolkePakka Kontroll og FolkePakka?

– Det er kun én forskjell i selve abonnementet: Hvis du skal ringe og tekste til land utenfor Norden, eller til spesialnumre, så må du forhåndsbetale for dette, forklarer Knudtsen.

Forhåndsbetale gjør du ved å fylle på en saldo i OneCall-appen, eller på Mine Sider. Du velger selv hvor mye du vil fylle på av gangen. 

­– Dermed har du full kontroll, og får ingen overraskelser på fakturaen.

Ellers kan du bruke mobilen som vanlig i EU/EØS, på lik linje med andre abonnementer.

Les også: Redd for å bytte mobilabonnement? Her er de vanligste bytte-mytene.

De samme fordelene

FolkePakka Kontroll kan dermed oppsummeres slik:

  • Fast månedsavgift betales via faktura hver måned
  • All bruk som ikke er inkludert i månedsavgiften, altså det som man vanligvis ville fått som tillegg på fakturaen, må betales med forhåndsbetalt saldo

Du har ellers nøyaktig de samme OneCall-fordelene som på andre abonnementer.

­– Det er selvsagt ingen bindingstid. Og hvis du ikke bruker opp datamengden en måned, kan du overføre den til neste måned, sier Knudtsen.

Hva hvis man i motsatt fall har brukt opp datamengden før måneden er slutt?

­– Da kan du velge å kjøpe en ekstra datapakke. Hvis ikke, betaler du kr 0,99 per MB data du bruker. Dette trekkes fra den forhåndsbetalte saldoen.

Med FolkePakka Kontroll har du full kontroll, og får ingen overraskelser på fakturaen.

Marius Knudtsen, teamleder på OneCalls kundesenter

Bestill FolkePakka Kontroll

Kundeservice-chat UNO-chat