Derfor er våre kunder Norges mest fornøyde mobilkunder

I flere år har vi vært heldige nok til å bli stemt til topps i kundetilfredshet. Hvorfor? Vi har tatt en prat med to av våre FamiliePakke-kunder om hvorfor de valgte oss.

Fleksibelt mobilabonnement for familien

Det er mange faktorer og behov som spiller inn når en familie skal velge et abonnement. Hjemme hos Espen Andresen i Skien er de to voksne og deres to døtre Ida (12) og Kaia (17). De har brukt FamiliePakka i 3 år, og hele familien liker mobilabonnementet.

- Vi er superfornøyde! Det å ha et fleksibelt abonnement som lar oss fordele datapakken mellom oss er midt i blinken.

Han fortsetter med et smil.

Nå har jeg full kontroll og endelig muligheten til å være sjef på ett område i huset, nemlig databruken. Endelig kan jeg bestemme noe.

Sier en leende tobarnsfar Espen Andresen
 Espen Andresen

FORNØYD: Espen Andresen og familien har hatt FamiliePakka i 3 år.

Familien Andresen er ofte på hytta. Der er det verken strøm eller internett, og da er et tilpasset mobilabonnement avgjørende for at hyttelivet skal funke for alle, ikke minst jentene. Når de kjeder seg kan de være på iPad og iPhone og snakke med venner, streame serier eller spille. 

- Vi kan enkelt overføre data til dem, og trenger de mer i løpet av helgen så er det bare noen tastetrykk unna. Vi voksne streamer også TV, leser avisa og hører på musikk på kvelden når vi kobler til strømaggregatet. Jeg tror ikke vi hadde brukt hytten så mye som vi gjør om vi ikke hadde hatt denne muligheten, sier han.

FamiliePakka gir deg alt fra 2 GB til Full Data, for opptil 10 personer. Se prisen for din familie!

Nok mobildata for hele familien

Espen løfter frem datamengde som en annen del av FamiliePakka som er viktig for dem. Familien bruker i gjennomsnitt 15 GB hver i løpet av en måned. Sparer de noe data en måned, overføres det automatisk til neste.

- I tillegg til at vi har behov for data på hytten, trenger vi det en del i hverdagen.

Han gir døtrene 5 GB hver i begynnelsen av en måned, og hvis de trenger mer, må de spørre først. Espen ser på det som en start på læring i privatøkonomi.

- Jeg gir dem det de trenger, samtidig gir jeg dem mulighet til å tenke på forbruket sitt og hva de bruker sin tildelte kvote på. Datamengden er ikke ubegrenset, dermed får de øvd seg i å porsjonere ut det de har til disposisjon, sier han.

Fleksibel og tilstrekkelig datapakke betyr mye for familien Andresen, men som en skjermglad familie på fire er også pris et viktig element.

- Det er hyggelige priser her, selv om de kunne vært enda lavere, sier han og ler.

Som langvarig OneCall-kunde har han god erfaring med kundeservicen og han trekker frem mange hyggelige telefonsamtaler til kundesenteret. 

- Når jeg har ringt er det hyggelige og imøtekommende mennesker som gjør det de kan for å hjelpe. Det betyr mye for meg.

Les også: Stiller du forberedt til familiens mobildatabruk?

FamiliePakka gir full kontroll på mobilregningen

En av våre andre fornøyde familiekunder er Anne Svendsen Hovrud. Hun bor i Valdres med mann og to tenåringsjenter, Tuva (18) og Sunniva (14). De har vært kunder i OneCall i hele 10 år, og FamiliePakka har vært viktig for forutsigbarhet og styring av databruken i familien.

- Telefonen er flittig brukt og vi er kjempefornøyde. Tidligere kunne vi få store regninger og det ble en kilde til konflikt. Nå kommer det ingen overraskelser. Jeg liker å ha oversikt og med FamiliePakka har jeg full kontroll på utgiftene, sier Anne.

Andre mobiloperatører ringer titt og ofte, og vil ha meg til å bytte til dem. Jeg svarer alltid med å fortelle hva jeg betaler og hva jeg har i FamiliePakka og da svarer de alltid at det kan de ikke matche.

FamiliePakka-kunde Anne Svendsen Hovrud
 Familie på 4 sitter rundt et bord.

KONTROLL: Det er viktig for familien med forutsigbarhet og styring av databruken.

Det er jentene som bruker mest av datamengden, mens far trenger minst. De startet med en mindre datapakke, men den har økt med alderen på jentene.

- De er mye ute på farta, da er det godt å vite at de har nok data. Det er blitt slik at vi sjelden ringer, men heller har mer kontakt på Snapchat. Da ser jeg at de har sett at jeg har skrevet til dem, og det er godt for en hønemor som meg, sier Anne med et smil om munnen.

Barna får utdelt en fast datamengde, og det hender det blir tomt i løpet av måneden. De kan få mer, men det hender at de må vente.

Selv bruker Anne mest data på sosiale medier og streaming av serier på telefonen. Hun kjører ofte jentene på trening og sangtimer. Store avstander gjør at hun like godt venter på dem istedenfor å kjøre hjem og da er det fint å kunne bruke ventingen til noe gøy.

- Jeg er veldig glad i serien Grey's Anatomy. Det er fint å sitte i bilen og fylle tiden med god underholdning.

Etter mange år som kunde i OneCall har hun også vært i kontakt med kundeservice. De siste gangene har hun brukt chatfunksjonen. Det går raskt og hun får svar på det hun lurer på, men det hender hun ringer kundesenteret. Der møter hun hyggelige, flinke folk.

Bestill FamiliePakka

Kundeservice-chat UNO-chat