Våre tilleggstjenester

Disse tjenestene er gratis, du trenger bare å aktivere de via Mine Sider.

Reservasjon mot nummeropplysning

Skjul telefonnummeret ditt fra opplysningstjenester.

Du kan enkelt reservere nummeret ditt helt på Mine Sider eller ved å kontakte kundeservice. For delvis reservasjon ta kontakt med kundeservice. Det kan ta inntil 6 uker før endringen er gjennomført hos de ulike opplysningsaktørene.
Som ny OneCall-kunde må du reservere deg på nytt, selv om du var reservert hos tidligere operatør.

Pris: 0,-

Reservasjon mot telefonsalg og adressert reklame
Husk at en reservasjon fra opplysningen ikke betyr at du er reservert mot f.eks telefonsalg. Du kan reservere deg mot telefonsalg og uadressert reklame via Brønnøysundregistrene.

Hemmelig nummer - full reservasjon mot nummeropplysningtjenester, skjult nummervisning for samtaler ( nummeret vil altid vises når du sender SMS eller MMS ).
Kontakt oss dersom du ønsker å bestille hemmelig nummer. Merk at all kommunikasjon rundt hemmelig nummer skal foregå skriftlig på e-post, fra en e-postadresse som er registrert hos oss, eller på brev.

Hemmelig Nummer

Hemmelig Nummer er en tjeneste for deg som ønsker ekstra sikkerhet. Vi sørger da for at nummeret ditt ikke vil være synlig hos opplysningstjenester (som 1881 o.l). I tillegg vil nummeret ditt ikke vises hos andre når du ringer ut, eller dukke opp i andres Mobilsvar. Merk at nummeret ditt kan være synlig når du sender SMS/MMS, ringer fra utlandet eller hvis du ringer nødnummer, Kontroller alltid at du ikke har slått nummervisning på på din telefon, da dette kan overstyre Hemmelig nummer. Når du har Hemmelig Nummer, må alle endringer på ditt abonnement gjøres skriftlig med signatur og kopi av legitimasjon. For å bestille tjenesten, ta kontakt med Kundeservice.

Mobilsvar

Ikke gå glipp av en viktig samtale.

Første gangen du ringer mobilsvar, blir du bedt om å taste et passord. Dette blir din personlige kode for personsvar.
Koden benyttes når du ringer mobilsvareren fra utlandet eller fra en annen telefon.

Bruk talemenyen

  • Melding ved ikke svar
  • Melding ved opptatt/avvise anrop
  • Internasjonal melding når du blir oppringt av et utenlandsk nummer
  • Stemmesignatur - legg til egen talemelding når du videresender en melding til en annen talepostkasse
  • Endre sikkerhetskoden for å høre på meldinger
Lytt til beskjeder
Du mottar varsel om nye beskjeder per SMS til ditt mobilnummer.
For å lytte til beskjedene ringer du til 479 19 191.
Hovedmenyen leses opp om du ikke har noen beskjeder.

Ring Mobilsvar fra en annen telefon:
Ring 479 19 192, tast ditt eget mobilnummer og din firesifrede kode for å lytte til beskjedene dine.

Endre tiden før Mobilsvar kobles inn
Tast **61*+4747919191**(antall sekunder det skal ta før Mobilsvar kobles inn, mellom 5 og 30) og avslutt med #.

På noen telefonmodeller må du gjøre disse valgene i menyer.
Se i så fall bruksanvisningen.

Priser for Mobilsvar
Mobilsvar er inkludert for deg som har Fri tale og SMS.
Pris per minutt og oppstart gjelder for Kontantkortkunder og abonnement uten Fri tale og SMS. 
Det er gratis å aktivere mobilsvar.
Bare husk at egne priser gjelder fra utlandet.

Viderekobling

Koble anrop til å ringe til et annet telefonnummer.

  • Tast **004* telefonnummer det skal kobles til #, trykk på ring/send.
  • For direkte viderekobling, dvs. at det ikke ringer på din egen mobiltelefon, taster du:**21* telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send.
  • For viderekobling ved ikke svar, men med tidsforsinkelse, taster du: *61* telefonnummeret det skal kobles til** forsinkelsestid i sekunder (maks 30) #, trykk ring/send.
  • For viderekobling ved ikke kontakt, utenfor dekning eller lignende, tast: **62* telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send.
  • For viderekobling ved opptattsignal: **67* telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send.

Fjern viderekoblinger på telefonen

På telefonen taster du ##002#, trykk ring/send. Alle viderekoblinger slettes fra telefonen, inkludert Mobilsvar.

Konferansetelefon

Ring opp inntil 5 personer og koble alle disse sammen i en og samme samtale.

Strex - betaling med mobilen

Lar deg bruke mobilen for å betale parkeringen, kjøp i automat og på tusenvis av utsalgssteder. Alle kjøp kommer på mobilfakturaen din.

Registrer deg gratis på Strex.no

Hvordan fungerer Strex?
Strex fungerer uavhengig av type mobiltelefon eller abonnement, alle betalinger kommer på din mobilfaktura.
Når du skal kjøpe i butikk eller på automat betaler du via SMS på telefonen din.
Velg Strex når du skal kjøpe på nett eller i app, uten at du trenger kredittkort eller en egen betalingsapp.
Alle kjøp og betalinger belastes mobilfakturaen din.
Ønsker du oversikt over kjøp og betalinger du har gjort, kan du logge inn på Strex.no.

Se mer informasjon om Strex på Strex.no Hvor kan jeg bruke Strex
I dag kan du betale med Strex i tusenvis av utsalgssteder, og mange flere er på vei. Strex kan blant annet brukes til:
  • Parkering (EasyPark)
  • SMS-donasjoner (f.eks. TV-aksjonen, Røde Kors, Kreftforeningen, Dyrevernalliansen og mange andre veldedige organisasjoner)
  • Salgsautomater, (f.eks Selecta)
  • Digitale tjenester (Schibsted og finn.no)
  • Reisepass og billetter (Skyss, AtB, Kolumbus og etterhvert Ruter)
  • Piggdekkoblat (Cowi)
  • Lading av elbil (Fortum)

Strex jobber kontinuerlig med å bli tilgjengelig i stadig flere nettbutikker, apper og tjenester. Hold deg oppdatert om nye utsalgssteder via Strex.no og Strex på Facebook.

NettSlett

NettSlett er inkludert i abonnementet ditt, og medfører ingen ekstra kostnader for deg. NettSlett er en forsikring som sikrer deg råd, veiledning og hjelp hvis du for eksempel skulle oppleve uønskede hendelser på nett.

onecall.no/nettslett

Samtale Venter

Med Samtale Venter kan du ha flere samtaler samtidig på mobiltelefonen din. Du blir varslet om nye samtaler med en tone, i tillegg til et varsel i displayet på telefonen. Den som ringer får en vanlig ringelyd frem til du svarer eller avviser samtalen.
Ring *43# for å aktivere og #43# for å deaktivere tjenesten.

Kundeservice-chat UNO-chat