- Derfor har vi Norges mest fornøyde mobilkunder
Folket har talt: Dette er den beste mobiloperatøren.
Hvert år gjennomføres det flere uavhengige kundeundersøkelser blant alle mobiloperatørene i Norge. Disse gir en viktig pekepinn på hvem som faktisk er best.
Og i 2020 er det OneCall som er desidert best på markedet! Siste pris er Norsk Kundebarometer i 2020, gjennomført av Handelshøyskolen BI. For tredje år på rad har OneCall de mest fornøyde mobilkundene.
OneCall har flere år på rad vunnet priser som representerer kundetilfredshet:
- "Norsk kundebarometer 2020" BI, i kategorien mobiltelefoni
- "Norges mest fornøyde mobilkunder", i 2020, kåret av EPSI Norge
- "Norsk kundebarometer 2019" BI, i kategorien mobiltelefoni
- "Norges mest fornøyde mobilkunder", i 2018, kåret av EPSI Norge
- "Årets kundeservice", i 2018, Kantar TNS kundeserviceindeks i kategorien telekom
Utmerket service og spennende produkter
- Vi er strålende fornøyde med alle prisene og synes det er ekstra stas å vinne "Norges mest fornøyde mobilkunder". Det er et resultat av knallhard jobbing over lang tid. Og ingenting er bedre enn å bli anerkjent for all innsatsen, forteller Albert Arli, markedsdirektør i OneCall.
Mer om kåringen "Norges mest fornøyde mobilkunder 2020".
Han utdyper at det er mye stolthet knyttet til slike priser. De beviser at man faktisk har klart å utøve utmerket kundeservice slik at kundene sitter igjen med en positiv opplevelse over lang tid.
Også OneCall-sjef Lars Setsaa er svært fornøyd med de tre førsteplassene.
- Vi er stolte og ydmyke over å vinne så gjeve priser. Det gir oss masse motivasjon til å fortsette jobben med å utvikle de aller beste produktene og løsningene for kundene våre, sier han.
Les også: Vurderer du å bytte mobiloperatør? Så lettvint er det.

Hva er det som gjør OneCall-kundene så fornøyde?
Men hva er det som gjør at OneCalls kunder er så fornøyde?
– De vet hva de får, og de vet at vi leverer på det vi lover. Det skal være billig og enkelt både å kjøpe og bruke OneCall.
Markedsdirektøren mener noe av årsaken til så fornøyde kunder over tid, mener Arli henger sammen med at kundene føler seg trygge.
Et annet suksesskriterie er å ta tilbakemeldingene fra kundene på alvor.
– Vi bruker ris og ros til å lage nye smarte løsninger, og ikke minst til å rette på de tingene som kan bli bedre. Mange tror man bare skal bruke ris som utgangspunkt, men å gjøre mer av det man er god på, også funker veldig bra!
Og EPSI Norges undersøkelse sier det samme: Målingene viser at OneCall er helt på topp når det gjelder kundetilfredshet. Over 60% av OneCall sine kunder er å anse som svært tilfredse med kundeforholdet. Sammenlignet med tidligere opplever OneCall-kundene både bedre dekning og bedre tilgang på 4G-nettet. Kundene synes også de får mer for pengene enn før, og opplever at OneCall tilbyr abonnementer og priser tilpasset barn og familie.
Les også: