- Derfor har vi Norges mest fornøyde mobilkunder

Folket har talt: Dette er den beste mobiloperatøren.

Hvert år gjennomføres det flere uavhengige kundeundersøkelser blant alle mobiloperatørene i Norge. Disse gir en viktig pekepinn på hvem som faktisk er best.

Og i 2018 er det OneCall som er desidert best på markedet! Siste pris er Norsk Kundebarometer i 2019, gjennomført av Handelshøyskolen BI.

OneCall stikker av med ikke bare en, men hele tre ulike seiere i tre ulike undersøkelser som har til hensikt å kartlegge henholdsvis det beste mobilselskapet og de mest fornøyde og lojale kundene.

Disse er:

  1. "Norsk kundebarometer 2019" BI, i kategorien mobiltelefoni 
  2. "Norges mest fornøyde mobilkunder", i 2018, kåret av EPSI Norge 
  3. "Årets kundeservice", i 2018, Kantar TNS kundeserviceindeks i kategorien telekom 

Utmerket service og spennende produkter

- Vi er strålende fornøyde med alle tre prisene og synes det er ekstra stas å vinne kundeserviceprisen. Det er et resultat av knallhard jobbing over lang tid, og det er ikke noe som er bedre enn å bli anerkjent for all innsatsen, forteller Manav Kumar som er leder for kundesenteret hos OneCall.

Han utdyper at det er mye stolthet knyttet til slike priser, da de beviser at man faktisk har klart å utøve utmerket kundeservice slik at kundene sitter igjen med en positiv opplevelse over lang tid.

Også OneCall-sjef Pål Rune Kaalen er svært fornøyd med de tre førsteplassene.

- Vi er stolte og ydmyke over å vinne så gjeve priser. Det gir oss masse motivasjon til å fortsette jobben med å utvikle de aller beste produktene og løsningene for kundene våre, sier han.

Vanskelig å holde oversikt? Slik vet du hvor mye mobildata du faktisk bruker!

Hva er det som gjør OneCall-kundene så fornøyde?

Men hva er det som gjør at OneCalls kunder er så fornøyde?

Han trekker frem det viktige kriteriet «serviceinnstilling» i Kantar sin undersøkelse, som gjorde at OneCall stakk av med seieren. For selv om det var jevnt mellom de nominerte på andre punkter, var det nettopp her OneCall utmerket seg spesielt.

- Vi svarer på tusenvis av henvendelser hver måned og behandler hver enkelt samtale på OneCall-måten, der rimelig smarte løsninger og utmerket service står sentralt. Kundene ønsker å få saken sin løst så raskt som mulig, og vi jobber iherdig for å hjelpe kundene samtidig som de skal sitte igjen med en god opplevelse. Dette, kombinert med spennende produkter, gjør at kundene som regel er veldig fornøyde med oss som kundeservice og merkevare. 

Leder for OneCalls kundesenter, Manav Kumar.

Og EPSI Norges undersøkelse sier det samme: Målingene viser at OneCall er helt på topp når det gjelder kundetilfredshet. Over 60% av OneCall sine kunder er å anse som svært tilfredse med kundeforholdet. Sammenlignet med i fjor opplever OneCall-kundene både bedre dekning og bedre tilgang på 4G-nettet. Kundene synes også de får mer for pengene enn før, og opplever at OneCall tilbyr abonnementer og priser tilpasset barn og familie.

Prøv selv: Test ut PrøveKjøp med fri data, tale, SMS og MMS i 2 måneder

Kumar beskriver den typiske OneCall-kunden som en jordnær og jovial sjel som er like opptatt av gode løsninger som gode priser. Han eller hun er heller ikke redd for å snakke med kundeservice om sine spørsmål, og setter veldig stor pris på å få hjelp.

Og en stolt, men ydmyk, leder for kundesenteret avslører:

- Vi har trofeene godt synlig i lokalene våre slik av vi hele tiden kan minne oss selv på hvor dyktige vi har vært og hvor dyktige vi må være fremover for å hente hjem priser også til neste år. Vårt harde arbeid fortsetter selvsagt i 2019!

Bli fornøyd OneCall-kunde du også! Bestill ditt mobilabonnement her.

Les også:

Derfor er dette de smarteste mobilabonnementene nå

Slik vet du hvor mye mobildata du faktisk bruker

Smart bruk av femtilappen

Les flere artikler