Hvordan velge mobilabonnement?

Tiden er inne. Du har bestemt deg for å bytte mobiloperatør. Du har lyst til å gjøre et smartere valg og aller helst spare noen kroner. Eller i hvert fall få mer igjen for pengene. Men hvordan velger du riktig mobilabonnement?

Masse data eller ingen data? Det kan være vanskelig å finne riktig mobilabonnement, og det som passer for kompisen, kjæresten eller venninnen din er ikke nødvendigvis det riktige for deg. Mens noen vil ha mye data, ønsker andre nesten ingen data. Noen vil ringe og tekste i det uendelige, andre kunne godt latt være å ha det inkludert i det hele tatt. 

OneCall-sjef, Theodor Felix, poengterer at det er viktig for OneCall å gi kundene valgfrihet.

- Det er nemlig mye penger å spare på å velge et mobilabonnement som passer ditt forbruk. Hos oss kan du velge fra 0,5 GB data til Fri Data. Skulle du ombestemme deg eller behovene dine endres, kan du enkelt bytte abonnement - enten umiddelbart eller ved månedsskiftet.

FolkePakka 0,5 GB – for deg som bare trenger Bittelitt data

I disse strømme- og surfetider skulle man tro at «alle» vil ha så mye data som mulig, men slik er det ikke. Med wifi når man er hjemme, kan man ofte slippe unna med bittelitt mobildata hver måned. Hvis man ikke har behov for masse gigabytes, skal man heller ikke betale for det.

Nettopp derfor tilbyr vi FolkePakka 0,5 GB, som er vårt billigste abonnement til bare 129,- kroner. Mobilabonnementet gir ubegrenset ringeminutter og SMS, i tillegg til 0,5 GB mobildata. Skulle du likevel ha behov for ekstra data en måned, er det enkelt å kjøpe datapakker i OneCall-appen eller på Mine Sider.

Som alltid, får du OneCall-fordelene med TaMedData, DekningsGaranti og EU inkludert. Det er selvfølgelig ingen bindingstid!

Artikkelen fortsetter under bildet.

FolkePakka 0,5 GB er perfekt for de som bruker lite mobildata. OneCall-sjefen mener det er unødvendig å betale for noe man ikke trenger.


Nyhet! FolkePakka 15,8 GB - AkkuratPasse

Er du som folk flest, har du ikke helt oversikt over hvor mye mobildata du faktisk trenger. Heldigvis har vi oversikt! Gjennomsnittsbruken av mobildata i Norge ligger på 15,8 GB per måned. Derfor har vi nå lansert FolkePakka AkkuratPasse.

- Alt for mange betaler i dag for store og dyre mobilabonnement. Vi ønsker heller at våre kunder skal ha akkurat det de trenger. Med et mobilabonnement tilpasset den gjennomsnittlige databruken i Norge, håper vi å sikre at så mange som mulig unngår å betale for mye, sier Felix.

Med dette abonnementet har du litt av alt. Du kan ringe og sende meldinger som vanlig, i tillegg til å surfe, strømme både video og musikk, snappe og lytte til podcaster, radio og lydbøker. Det er også fint å vite at vi har TaMedData, som betyr ay dersom du har mer igjen av den inkludere datamengden din før måneden er slutt, blir den automatisk overført til neste.

Les også: Så mye mobildata krever de ulike tjenestene

Nyhet! FolkePakka Fri Data – 10 Mbit/s og 40 Mbit/s

Er du av typen som ikke liker begrensinger, vil et abonnement med ubegrenset data* til fast lav pris være noe for deg. Med Fri Data kan du bruke mobilen bekymringsfritt, uten å tenke over hvor mye mobildata som går. Med dette mobilabonnementet går du faktisk aldri tom for data. 

Vi har nå lansert to Fri Data-abonnement med ulike hastigheter:

FolkePakka Fri Data 10 Mbit/s

Perfekt til vanlig bruk! Du kan scrolle, høre musikk og se video i bra kvalitet uten at det stopper opp. Hastigheten er blant annet rask nok til streaming av film og video i vanlig HD-kvalitet og til å laste ned en Spotify-låt på 3-4 sekunder.

FolkePakka Fri Data 40 Mbit/s

For deg som har behov for mer hastighet og fleksibilitet. 40 Mbit/s gir en raskere opplevelse om du streamer mye video i høy kvalitet. Du kan laste ned og bruke mobilen akkurat som om du var koblet til et godt WiFi hjemme. Abonnementet passer bra for familier eller deg som bruker mobilen som "mini-PC" med flere apper, videomøter og tunge filer.

*Begge abonnementene har ubegrenset datamengde, men de har en hastighetsgrense på 100 GB per måned. Om du overstiger 100 GB, blir hastigheten satt ned til 3 Mbit/s. Du vil fremdeles kunne bruke mobildata, men det vil gå merkbart saktere om du for eksempel vil strømme video.

Uansett hvilket OneCall-abonnement du velger - kan være trygg på at du:

  • Får verdi for pengene. Det skal alltid være rimelig å være kunde hos OneCall. Du skal alltid oppleve at du får mer verdi hos oss enn konkurrentene våre.
  • Kun betaler for det du bruker. Hos oss skal du bare betale for det du har inkludert i abonnementet ditt. Ingen ekstra kostnader, avgifter eller skjulte gebyrer.
  • Har full kontroll. Det er enkelt og oversiktlig å være OneCall-kunde. Du har full kontroll over egen mobilbruk, og familiens forbruk dersom du har familieabonnementet FamiliePakka.
  • Alltid er oppdatert. Du vet alltid hva som kommer på fakturaen neste måned. Last ned One-appen, eller logg inn på Mine Sider så er du alltid oppdatert.

Les også: OneCall har de mest fornøyde mobilkundene

Les andres OneCall-erfaringer

I OneCall jobber vi kontinuerlig med å utvikle produkter basert på kundenes tilbakemeldinger. Med kundens behov i fokus er det større sjanse for å treffe blink når man lanserer nye ting. At OneCall har Norges mest fornøyde mobilkunder er kanskje heller ikke så overraskende etter en kjapp titt i kommentarfeltene på Facebook.  

For eksempel skriver Sissel: – Har aldri opplevd maken til service som jeg fikk fra OneCall, og jeg er 68 år.

– Vi gjør noe riktig, når kundene gir oss disse tilbakemeldingene. Og vi skal jobbe hardt for å fortsatt fortjene den tilliten hver eneste dag, sier Felix. 

Eller som Thone skriver på Facebook: – Har også kjøpt telefon via dere og dere holder hva dere lover der også. Ingen ekstra utgifter. 

– Vi ser også at kundene setter pris på å ha full kontroll over alle kostnader, så de er helt trygge på at det ikke blir noen overraskelser, understreker OneCall-sjefen. 

Les også: Dette er familiens erfaringer med FamiliePakka

Les flere artikler

Kundeservice-chat UNO-chat