Hvordan velge mobilabonnement?

Tiden er inne. Du har bestemt deg for å bytte mobiloperatør. Du har lyst til å gjøre et smartere valg og aller helst spare noen kroner. Eller i hvert fall få mer igjen for pengene. Men hvordan velger du riktig mobilabonnement?

Ringeminutter og SMS inkludert, eller ikke? Masse data eller ingen data? Det kan være vanskelig å finne riktig mobilabonnement, og det som passer for kompisen, kjæresten eller venninnen din, er ikke nødvendigvis det riktige for deg. Mens noen vil ha mye data, ønsker andre null data. Noen vil ringe og tekste i det uendelige, andre kunne godt latt være å ha det inkludert i det hele tatt. 

Les også: Så mye mobildata krever de ulike tjenestene

Våre fleksible FolkePakka-abonnementer tar behovene dine på alvor og gir deg en større valgfrihet. Det er nemlig mye penger å spare på å velge et mobilabonnement som passer ditt forbruk. Du kan velge fra 0 GB til Full Data, altså ubegrenset mengde mobildata. Fra 99,- og opp til 479,- kroner. Og skulle du ombestemme deg i løpet av måneden, kan du enkelt bytte abonnement på Mine Sider eller i One-appen.

FolkePakka 0 GB – for deg som ikke trenger mobildata

I disse strømme- og surfetider skulle man tro at «alle» vil ha så mye data som mulig, men slik er det ikke.

– Det er langt flere enn man kanskje skulle tro som knapt bruker data på mobilen, sier produktdirektør i OneCall, Jonatan Asplin, og viser til en rapport fra Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet (Nkom) at hver fjerde nordmann nesten ikke bruker mobildata.

- Allikevel er det som regel alltid noe data inkludert i abonnementet. Hvorfor skal man betale for noe man aldri bruker? undrer Asplin.

Nettopp derfor tilbyr vi FolkePakka 0 GB, vårt billigste abonnement til 99,- som både gir ringeminutter og SMS, men som er helt uten mobildata! Skulle du allikevel ha behov for data er det enkelt å kjøpe datapakker i OneCall-appen eller på Mine Sider.

Det høres kanskje ut som det perfekte abonnementet for de eldste av oss, men produktdirektøren tror at også flere vil synes det er deilig å ha et enkelt abonnement som kun gir deg det aller nødvendigste.

– Det er i hvert fall genialt for barna! De kan ringe og sende SMS som vanlig, og så kan de bruke wifi når de skal spille, strømme eller snappe. Da slipper foreldre å bekymre seg for skyhøye regninger når barna har spilt spill med mobilen, sier han og humrer. 

Sjekk pris og kjøp FolkePakka 0 GB her.

Artikkelen fortsetter under bildet.

 produktdirektør i OneCall

FolkePakka 0 GB er perfekt for de som ikke bruker mobildata. Produktdirektøren lurer på hvorfor skal man betale for noe man aldri bruker?

Les også: Det er helt trygt å bytte mobiloperatør

FolkePakka 10 GB - for deg som vil ha litt av alt

Vil du ha litt av alt – både data, ringeminutter og SMS inkludert? Da er nyheten FolkePakka 10 GB Asplins beste tips. 

– FolkePakka 10 GB er uten tvil et populært og allsidig abonnement og det er det jo en god grunn til, sier han med et smil. 

Med FolkePakka 10 GB kan du ringe og sende meldinger som vanlig, i tillegg til å surfe, strømme både video og musikk, snappe og lytte til podcaster, radio og lydbøker. Dette er abonnementet som passer for de aller fleste, og er derfor en favoritt hos OneCall-kundene.

Det er også fint å vite at vi har data rollover, altså TaMedData, som betyr at dersom du har mer igjen av den inkluderte datamengden før måneden er slutt, blir den automatisk overført til neste.

Sjekk pris og kjøp FolkePakka 10 GB her.

Les også: Slik kan du spare mobildataen din - ikke bruk opp all GB med en gang

Nyhet! FolkePakka Full Data – for deg som liker det ubegrenset

Er du av typen som ikke liker begrensinger, er dette mobilabonnementet for deg. Her får du nemlig en ubegrenset data til fast lav pris. Dette er abonnementet for deg som vil bruke mobilen bekymringsfritt, uten å tenke over hvor mye mobildata som går. Med dette mobilabonnementet går du faktisk aldri tom for data. 

Med ubegrenset mobildata kan du for sjekke Facebook, motta bilder og videoer på Snapchat, høre musikk i drøssevis av timer på Spotify, og strømme favorittserien din på Netflix eller NRK TV uten å være redd for å bruke opp datakvoten din. 

Les også: Så mye data bruker Netflix

– Skulle jeg ha valgt et nytt abonnement hadde jeg nok gått for dette. Abonnementet gir jo full datafrihet og passer ypperlig for storforbrukeren av data, tipser Jonatan Asplin.

Sjekk pris og kjøp FolkePakka Full Data.

Bare Data - ingen tale og SMS

 – Det er stadig flere av oss som velger bort de «tradisjonelle» kanalene og heller kommuniserer med venner og familie via Messenger, Facetime, Snapchat og What’s App, sier Asplin og fortsetter:

– Med Bare Data gir vi deg muligheten til å velge bort både tale og SMS, slik at du kun betaler for den datamengden du ønsker.  

Og du? Selv om du har Bare Data trenger du ikke å bekymre deg for at du ikke skal kunne motta samtaler eller SMS, eller selv ringe eller sende meldinger.  

– Forskjellen på et vanlig abonnement og et Bare Data-abonnement, er at du heller betaler for de samtalene eller SMS-ene du faktisk sender, og slipper å betale en fast sum i måneden for ringeminutter og meldinger du kanskje ikke hadde benyttet deg av, forklarer Asplin. 

Bare Data kan du selv aktivere når du bestiller et FolkePakka-mobilabonnement.

Uansett hvilket OneCall-abonnement du velger - kan være trygg på at du:

  • Får verdi for pengene. Det skal alltid være rimelig å være kunde hos OneCall. Du skal alltid oppleve at du får mer verdi hos oss enn konkurrentene våre.
  • Kun betaler for det du bruker. Hos oss skal du bare betale for det du har inkludert i abonnementet ditt. Ingen ekstra kostnader, avgifter eller skjulte gebyrer.
  • Har full kontroll. Det er enkelt og oversiktlig å være OneCall-kunde. Du har full kontroll over egen mobilbruk, og familiens forbruk dersom du har familieabonnementet FamiliePakka.
  • Alltid er oppdatert. Du vet alltid hva som kommer på fakturaen neste måned. Last ned One-appen, eller logg inn på Mine Sider så er du alltid oppdatert.

Les også: OneCall har de mest fornøyde mobilkundene

Les andres OneCall-erfaringer

I OneCall jobber vi kontinuerlig med å utvikle produkter basert på kundenes tilbakemeldinger. Med kundens behov i fokus er det større sjanse for å treffe blink når man lanserer nye ting. At OneCall har Norges mest fornøyde mobilkunder er kanskje heller ikke så overraskende etter en kjapp titt i kommentarfeltene på Facebook.  

For eksempel skriver Sissel: – Har aldri opplevd maken til service som jeg fikk fra OneCall, og jeg er 68 år.

– Vi gjør noe riktig, når kundene gir oss disse tilbakemeldingene. Og vi skal jobbe hardt for å fortsatt fortjene den tilliten hver eneste dag, sier Asplin. 

Eller som Thone skriver på Facebook: – Har også kjøpt telefon via dere og dere holder hva dere lover der også. Ingen ekstra utgifter og renter ved nedbetaling. 

– Vi ser også at kundene setter pris på å ha full kontroll over alle kostnader, så de er helt trygge på at det ikke blir noen overraskelser, understreker produktdirektøren. 

Les også: Dette er familiens erfaringer med FamiliePakka

Les flere artikler

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Åpent

Chat med et menneske