Hvordan velge riktig mobilabonnement?

Tiden er inne. Du har bestemt deg for å bytte mobiloperatør. Du har lyst til å gjøre et smartere valg og aller helst spare noen kroner. Eller i hvert fall få mer igjen for pengene dine. Men hva nå? Vet du hvilket mobilabonnement som lønner seg for deg og din mobilbruk?

I havet av informasjon, reklame og nye begreper er det ikke alltid lett å vite hva du trenger. For når det kommer til stykket er jo all mobilbruk individuell, og mobilabonnementet som er perfekt for naboen, kjæresten eller kompisen din, er ikke nødvendigvis riktig for deg.

For vet du egentlig hva du bruker mobilen til og hvor mye mobildata du bruker i måneden? Hvis svaret er et usikkert ja eller et nei, kan du risikere å betale mer enn du må for mobilabonnementet ditt. Og det finnes jo andre ting å bruke pengene på enn mobilregningen.

Er PrøveKjøp svaret?

Stadig flere velger PrøveKjøp som et svar på denne utfordringen. Men hva er egentlig PrøveKjøp, og er det egentlig så smart som reklamene forteller oss? Vi har tatt en prat med noen av PrøveKjøp-kundene for å høre hva de synes om dette produktet som OneCall tilbyr.

Beate fra Horten har akkurat tatt valget om å bytte mobiloperatør.

- Jeg har alltid tenkt at det er så mye styr med det mobilabonnement-greiene. Selv om jeg flere ganger har vurdert å bytte, har jeg endt opp med å la være siden jeg ikke aner hva jeg bør velge. Også er jeg jo litt redd for å bli lurt.

Det er nok flere som kan kjenne seg igjen i dette. Det å sette seg inn i egen mobilbruk, kartlegge hvor mye man bruker i måneden, i tillegg til å finne abonnementet som passer best, er for mange et tiltak.

- Jeg trodde alt kom til å være et ork. Jeg aner jo ikke hvor mye jeg trenger i mobilabonnementet mitt.

Bruk mobilen helt fritt i 2 måneder

OneCall hevder de har løsningen. Med PrøveKjøp bruker man de to første månedene til å finne ut av hva man faktisk trenger. For 99kr per måned får du bruke mobilen helt fritt. Når prøveperioden er over, får man en anbefaling på hvilket mobilabonnement som passer for akkurat deg.

- På den måten får jeg et reelt resultat, og den beste anbefalingen som passer for meg. Også var det jo superenkelt å bestille! Det var kjempelettvint og virker helt perfekt for meg, avslutter Beate.

Mamma og pappa i familien Ringstad synes PrøveKjøp-ordningen var veldig enkel, og er fornøyde med den skreddersydde anbefalingen de fikk etter prøveperioden.

Velg riktig og spar penger?

Familien Ringstad fra Laksvatn var også kjappe med å teste nyheten da den ble lansert. Familien var hos sin forrige mobiloperatør i flere år, men bestemte seg for å bytte mobiloperatør da PrøveKjøp kom på banen.

- Vi sparte masse penger på å bytte mobiloperatør. I tillegg fikk vi alle mye mer internett. Vi er veldig fornøyd vi får jo mye mer for pengene.

Mamma Ramona, kan fortelle at prøveperioden var vellykket, og at anbefalingene de fikk etter prøveperioden stemte godt overens med deres faktiske forbruk. En annen fordel med de 2 første månedene, var den frie tilgangen til mobildata.

- Da ungdommene i huset fikk vite at det var ubegrenset med mobildata var de raske med å aktivere 4G!

Les flere artikler