Når nordmenn skal velge mobilabonnement er én ting avgjørende

Det aller viktigste for folk når det kommer til valg av mobilleverandør, er at man får det man er lovet.

– I bunn og grunn handler det om tillit, sier Hanne Gråberg, som er teamleder på kundeservice hos OneCall.

Én grunn overskygger nemlig klart alle andre når man spør nordmenn om hva som er viktig når de skal velge mobilleverandør: At leverandøren leverer det de lover til avtalt pris – uten noen overraskelser. 

Hun mener OneCalls grunnverdier gjør nettopp det, og at måten de møter kundene på er årsaken til at OneCall har Norges mest fornøyde kunder år etter år. 

- Det handler om å være åpen og ærlig, og å ta kundenes behov på alvor

Hanne Gråberg, teamleder på kundeservice hos OneCall

Ønsker full kontroll

– Vi skal levere det vi lover, til avtalt pris. Som kunde skal du være trygg på at våre produkter og tjenester alltid fungerer. Og ikke minst: Vi skal gjøre det enkelt for deg å være kunde hos oss, det skal ikke kreve mye. 

Andre ting som er viktig for kundene, er nemlig at det skal være enkelt og billig – det skal være verdt pengene. 

Dette får du som OneCall-kunde

– Når vi leverer produkter og tjenester som samsvarer med kundenes ønsker og behov, så blir folk fornøyde – og gir uttrykk for det. 

Eksempler på dette er DelBetaling, og populære FamiliePakka. 

I OneCall jobber man kontinuerlig med å utvikle produkter basert på kundenes tilbakemeldinger. Med kundens behov i fokus er det større sjanse for å treffe blink når man lanserer nye ting, mener Gråberg. 

LES OGSÅ: Familien sparer over 5000 i året på mobilabonnement

dame surfer på mobil

Fornøyde mobilkunder handler nok om mer enn bare pris.

Mye kjærlighet

At OneCall kommer høyt på kundenes kjærlighetsliste, kommer også tydelig frem i kommentarfeltene på Facebook. 

For eksempel skriver Sissel: – Har aldri opplevd maken til service som jeg fikk fra OneCall, og jeg er 68 år.

– Vi gjør noe riktig, når kundene gir oss disse tilbakemeldingene. Og vi skal jobbe hardt for å fortsatt fortjene den tilliten hver eneste dag, sier Hanne Gråberg. 

Eller som Thone skriver: – Har også kjøpt telefon via dere og dere holder hva dere lover der også. Ingen ekstra utgifter og renter ved nedbetaling. 

– Vi ser også at kundene setter pris på å ha full kontroll over alle kostnader, så de er helt trygge på at det ikke blir noen overraskelser. 

LES OGSÅ: Derfor kan du trygt velge DelBetaling

Må bli sett og hørt

Så hva er oppskriften? Teamlederen tror det handler om involvering, og at kundene føler seg sett og hørt. 

– Det er viktig at vi virkelig lytter, så vi får løst problemet og kunden føler seg trygg på at vi har tatt henvendelsen på alvor. 

En annen viktig ting er tilgjengelighet. 

– Vi er selvsagt i flere kanaler, og må ha åpningstider som passer kundene. Også må hver kundebehandler ha mandat til å gjøre endringer så saken kan løses med én gang, sier Gråberg. 

OneCalls kunder er rause med god’ordene i alle kanaler, noe som varmer for de som jobber i kundeserviceavdelingen.

Finner alltid gode løsninger

– Når vi kjører fakturalotteriet, er det mange som uttrykker at de syns det er en veldig fin ting, selv om de ikke vinner selv. 

Og kundebehandlerne får tilbakemelding etter at samtalen er over, om de er fornøyd. 

– Jeg blir alltid stolt når jeg leser dem, sier teamlederen, og deler noen: 

“Det er alltid en vennlig stemme bak svarene jeg får. Dere er leverer service til tusen. Får absolutt svar på problemene mine. Topp service.”  

“Veldig fornøyd med kundeservicen. Det er grunnen til at jeg alltid blir hos dere. Dere finner alltid gode løsninger og er serviceinnstilte”.

Finn riktig mobilabonnement for deg

Les flere artikler

Chat med oss!

Uno hjelper deg!

Få svar med én gang

Åpent

Kundeservice chat

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 15:30
Søndag: Stengt

Stengt

Hei der!

Vurderer du å bli kunde, eller lurer på noe angående våre mobilabonnementer?

Da kan du ta en prat med oss her, så hjelper vi deg gjerne! :)