Skal barna ha kontantkort eller abonnement?

Vurderer du kontantkort til barna? For en del år siden var det nok den beste løsningen. Men med alt som har skjedd i mobilverdenen de siste årene, kan det være smart å velge et mobilabonnement.

Markedsdirektør i OneCall, Trine Rake forteller at de hele tiden jobber med å finne løsninger som gjør FamiliePakka mer attraktiv og skreddersydd for familiers mobilhverdag.

- Vi vet at barnefamilier har mye å sjonglere fra før, så ved å tilby et mobilabonnement med forutsigbarhet og kontroll, håper vi å kunne gjøre hverdagen litt enklere, forteller Rake.

Under kan du lese 4 grunner til at det er smart å inkludere barna i FamiliePakka. 

Se priser og bestill FamiliePakka her.

1. Barna får alltid tak i mamma og pappa

I FamiliePakka er det fri SMS/MMS og tale, det betyr at barna alltid har mulighet til å få tak i mamma eller pappa. I følge markedsdirektøren er denne tryggheten et av hovedargumentene for å velge FamiliePakka fremfor et kontantkort når barna skal ha mobil for første gang.

Mange vil nok argumentere med at det er viktig å gi barna et forhold til at kontantkortet «går tomt». Den tankegangen er basert på en forventning om at barna bruker mobilen mest til ringing og SMS - og det stemmer jo ikke lenger. Bruken har forandret seg, det er mobildata som betyr mest.

Ved heller å legge en begrensing på mobildata, vil barna lære at det «går tomt», uten at det går på bekostning av muligheten til å få tak i mamma eller pappa.

Artikkelen fortsetter under bildet.

 Ung gutt driver med mobiltelefonen sin

Mobilbruken forandrer seg: Legg heller en begrensning på mobildata. Med fri tale, SMS/MMS får barna alltid tak i foreldrene.

2. Delbar datamengde

I FamiliePakka deler alle på en felles pot med mobildata. I starten av måneden fordeler «sjefen» i FamiliePakka mobildata mellom medlemmene. Men man kan selvsagt også omfordele underveis i måneden. Friheten ved å kunne fordele mobildata akkurat som man vil, er ganske unik. Det åpner også for noen muligheter.

Har du f.eks. tenkt over hvilken verdi mobildata har, og hvordan det kan bli den nye familievalutaen? Kanskje litt ekstra mobildata kan motivere til å hjelpe til med klesvasken eller garasjerydding? Smart, ikke sant?

Les ogsåDerfor er våre kunder Norges mest fornøyde mobilkunder

3. Surfestopp

Surfestopp følger automatisk med i mobilabonnementet. Det betyr at barna har ikke mulighet til å bruke mer mobildata enn de får tildelt, og at det heller ikke påløper noen ekstra kostnader knyttet til overforbruk. Slik lærer barna at man ikke kan bruke mobilen fritt, men at det sier stopp etterhvert.

- Det er denne forutsigbarheten som gjør at man unngår uhyggelige overraskelser på fakturaen, sier Rake og legger til at om «sjefen» i FamiliePakka ønsker å gi barna mer mobildata, er det enkelt å overføre mer OneCall-appen eller Mine Sider.

Se hva FamiliePakka koster for din familie

4. Alltid kontroll og oversikt

I tillegg til å kunne følge med på forbruket til medlemmene i OneCall-appen, kan man også legge på sperre for bruk i utland eller bruk av innholdstjenester.

Det er nok flere som har opplevd en høy mobilregning etter barna har brukt mobilen i utlandet. Er man på ferie i EU bør ikke kostandene stige noe særlig, men reiser man utenfor EU, er det godt å vite at man kan legge på en sperre.

Innholdstjenester (altså tjenester man kjøper via mobilen), er kanskje også kjent for flere. Mange har vel hørt skrekkhistorier om skyhøye mobilregninger fordi barna tulleringte spåkona, eller bestemte seg for å stemme frem favoritten i et TV-program. 

Det er også enkelt å unngå ved å legge på en sperre.

Det er ikke bare-bare å slippe barna løs på mobilen. Derfor jobber vi hele tiden med å finne de beste løsningene for din familie.

Trine Rake, Markedsdirektør OneCall

Les flere artikler

Kundeservice-chat UNO-chat